Zoeken Vraag het forum

Paars zien door licht

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Angstig

Hoi ik ben een man van 20 en de laatste tijd merk ik iets vreemds op ik zie voornamelijk s’avonds buiten bij veel lichten en koplampen van autos een soort van paarse gloed voor een paar seconden is dit normaal of is dit iets wat ik moet laten onderzoeken ik weet het niet ik heb een tijd geleden een heftige periode gehad ik ben zwaar depressief geraakt en ik dronk een tijdje nogal veel ik heb tijdens die periode ook een keer een paniekaanval gehad ik voelde tintelingen en raakte in paniek vervolgens werd ik licht in mijn hoofd waardoor ik nog meer in paniek raakte ambulance erbij niks aan de hand vervolgens is het een tijd niet meer teruggekomen verder ook niet meer aan gedacht ik ben daarna opgenomen in een kliniek voor mijn depressie en psychose ik kreeg daar medicatie voor vervolgens na een maandje ben ik vertrokken ik ben toen vervolgens gestopt met mn medicatie uit mezelf wat niet zo slim was achteraf de paniekaanvallen kwamen extreem terug ik begon elke dag minimaal 4 keer per dag een paniek aanval te krijgen in de auto buiten op straat snachts op de bank maakte niet uit maar nu is het inmiddels bijna weg en nu begint dit met mn ogen zo ik heb mn verhaal gedaan sorry dat het zo lang is maar ik wilde duidelijk zijn misschien heeft het nog te maken met iets van de paniek ik weet het niet moet ik hiermee naar de dokter?

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Moeilijk om te zeggen of dat iets met je paniekaanvallen te maken heeft. Het zou ook echt aan je ogen zelf kunnen liggen. Ga eens naar de huisarts of een opticien voor een gratis meting.

Reageren
    Angstig

Ja ik ben laatst bij de opticien geweest alles was goed ik zag uitstekend moet ik een hersen scan laten maken misschien het is zeer irritant moet ik zeggen begin er ook steeds meer op te letten als ik savonds buiten ben

Reageren
    John (moderator)

bespreek het met je huisarts. Met je hersenen heeft het niets te maken. Het is toch echt een probleem met je ogen

Reageren
Reageer op: Paars zien door licht
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.