Zoeken Vraag het forum

Weer last van geiriteerde ogen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jo

Zal mijn verhaal kort houden.

3 jaar geleden is bij mij blefaritis vastgesteld, is mij verteld dat ik elke ochtend en avond een warmte compres moet gebruiken en daarna de ogen schoonmaken. Dit kon ik afbouwen totdat ik er bijna geen last meer van zou hebben. Heb de afgelopen 2 jaar afgebouwd na 1x per dag en dit jaar 1x per 3/4 dagen. Dit is tot nu toe altijd goed gegaan, helaas tot afgelopen donderdag. Ik heb sinds donderdag dat vermoeide gevoel in de ogen, heb bij de apotheek blephasol gehaald en weer 2x daags een warmte compres gebruiken. Helaas is het nog niet verminderd, moet ik gewoon rustig afwachten ?

De oogdruppels van zowel apotheek als oogziekenhuis helpen bij mij niks, bij het toedienen van de druppels ontstaan er juist vetbultjes aan de talgranden van beide ogen.

2 reacties
    Reageren
    jo

Ik eet eigenlijk sinds 2 maanden niet zo heel gevarieerd, fruit heb ik vervangen door verssappen. Zou het hier iets mee te maken kunnen hebben ?

Reageren
    John (moderator)

dat kan er zeker iets mee te maken hebben. Het heeft invloed op je afweersysteem waardoor je eerder infecties kunt krijgen.

Voor nu: de kompressen weer blijven gebruiken

Reageren
Reageer op: Weer last van geiriteerde ogen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.