- Jo14 mei 2017 om 20:30
Zal mijn verhaal kort houden.
3 jaar geleden is bij mij blefaritis vastgesteld, is mij verteld dat ik elke ochtend en avond een warmte compres moet gebruiken en daarna de ogen schoonmaken. Dit kon ik afbouwen totdat ik er bijna geen last meer van zou hebben. Heb de afgelopen 2 jaar afgebouwd na 1x per dag en dit jaar 1x per 3/4 dagen. Dit is tot nu toe altijd goed gegaan, helaas tot afgelopen donderdag. Ik heb sinds donderdag dat vermoeide gevoel in de ogen, heb bij de apotheek blephasol gehaald en weer 2x daags een warmte compres gebruiken. Helaas is het nog niet verminderd, moet ik gewoon rustig afwachten ?
De oogdruppels van zowel apotheek als oogziekenhuis helpen bij mij niks, bij het toedienen van de druppels ontstaan er juist vetbultjes aan de talgranden van beide ogen.
2 reactiesReagerenjo14 mei 2017 om 20:31Ik eet eigenlijk sinds 2 maanden niet zo heel gevarieerd, fruit heb ik vervangen door verssappen. Zou het hier iets mee te maken kunnen hebben ?
ReagerenJohn (moderator)
15 mei 2017 om 00:06dat kan er zeker iets mee te maken hebben. Het heeft invloed op je afweersysteem waardoor je eerder infecties kunt krijgen.
Voor nu: de kompressen weer blijven gebruiken
Reageren