- Mr. T5 februari 2017 om 19:53
Voor het slapen gaan bekijk ik vaak nog een aflevering van een serie op mijn smartphone. Dit is in een absolute donkere kamer met de intensiteit van het scherm op het laagste. Ik vraag me af of dit schadelijk is voor mijn ogen?
8 reactiesReagerenJohn (moderator)
5 februari 2017 om 20:24Dat is alleen schadelijk voor je ogen maar ook voor je nek en schouderspieren en voor een goed een gezonde slaap.
ReagerenMr. T5 februari 2017 om 20:26En wat schaadt het dan juist?
ReagerenJohn (moderator)
5 februari 2017 om 20:36dat schreef ik toch net: ogen, je nek en schouderspieren en een gezonde slaap.
Gevolgen: Verslechterde ogen, hoofdpijnklachten, spierklachten nek en schouder en door een verhoogde hersenactiviteit voor het slapen een slechte slaap waardoor oververmoeidheid kan ontstaan.
ReagerenMr. T5 februari 2017 om 20:44Ik bedoelde wat het net doet. Bij- of verziendheid, slechtere periferie omwille van het felle licht gefocust in het midden en helemaal niets errond,…
ReagerenJohn (moderator)
5 februari 2017 om 21:09Die vraag kan ik niet beantwoorden. Dat is niet altijd voor iedereen hetzelfde
ReagerenMr.5 februari 2017 om 21:17Bedankt voor je reacties. Nog 1 vraag, deze situatie doet zich ook voor ’s avonds achter de pc. Scherm met amper omgevingslicht, zal al veel gezonder zijn als ik een lampje in de buurt zet dat de omgeving wat verlicht?
ReagerenMr. T5 februari 2017 om 21:26En als ik er nu mee stop en op let, kan eventuele schade die al veroorzaakt is, ongedaan gemaakt worden?
ReagerenJohn (moderator)
5 februari 2017 om 21:43Ja je zou er zeker een lamp bij moeten zetten. Het is gewoon heel erg slecht voor je ogen. Afhankelijk van je leeftijd kan dat nog wel goed komen
Reageren