Zoeken Vraag het forum

puntjes

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

Hoezo is je ene oog 100% en het andere oog 30%? wie heeft dat vastgesteld?

Je moet gewoon naar de huisarts gaan en een verwijzing vragen. Er zal toch eerst eens wat onderzoek gedaan moeten worden alvorens er iets gezegd kan worden over een mogelijke oorzaak.

Anoniem

Dat zei mijn oogarts vroeger…
    Of kan dat niet eens?

Reageren
    John (moderator)

En je hebt geen bril?

ga naar de huisarts en vraag een verwijzing

Reageren
    Anoniem

Had een bril, alleen rond juni kapot gegaan, sindsdien geen bril.
    Zit bovendien wel bijna de hele dag voor de laptop.. kan dat ook iets ermee te maken hebben? aangezien die flikkerende dingetjes ook wel op pixels van een beeldscherm lijken…

Ook vroeg ik me af, omdat ik het al 5 jaar of langer heb en dat het nooit erger is geworden, dat dat al betekent dat het niks ergs is?

Reageren
    John (moderator)

Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik hier nou van moet zeggen. Eigenlijk is het te gek voor woorden…

Had een bril, alleen rond juni kapot gegaan, sindsdien geen bril.
    Zit bovendien wel bijna de hele dag voor de laptop.. kan dat ook iets ermee te maken hebben? aangezien die flikkerende dingetjes ook wel op pixels van een beeldscherm lijken…

Ik neem toch aan dat je die bril niet zomaar had… Vindt je het nou zelf niet logisch dat je problemen met je ogen krijgt of hebt?

Reageren
    Anoniem

Dat had ik daarvoor ook, maar als ik er niet op let is het wel inderdaad een stuk minder.

Mijn juf waarschuwde me ook dat als ik mijn bril een tijd niet zou hebben dat ik dan meer last van mijn ogen kreeg en slechter ging zien. Dat is dus ook echt zo?

Reageren
    John (moderator)

Ja natuurlijk is dat zo. Je bent je ogen gewoon aan het verklooien op die manier

Reageren
    Anoniem

en in combinatie met heel veel PC gebruik is dat al helemaal slecht zeker, of heeft dat er niks mee van doen?

Reageren
    John (moderator)

ja uiteraard heeft dat er iets mee te maken

Reageren
    Anoniem

Heb hier nog wel een bril liggen, alleen als ik die opzet heb ik zo’n wereldbol dronken effect, niet handig dan denk ik?

Oja, kan het trouwens als ik wel een goede bril heb alsnog een hele tijd duren voordat die stipjes misschien verdwijnen?

Reageren
    John (moderator)

Laat je bril repareren of ga naar de oogarts.

Reageren
    Anoniem

Dus als ik er niks aan doe, krijg ik straks niet alleen van veraf last met zien, maar ook van dichtbij en nog meer?

Reageren
    John (moderator)

Ik heb er eigenlijk alles over gezegd wat er over te zeggen valt.

Reageren
    anoniem

Mijn vader weet wel bijna zeker dat het door mijn PC gebruik komt.

Ik zit al bij al per dag minimaal 7 uur aan de PC.

Die puntjes die ik zie zien er ook heel gek gezegd elektrisch uit, ook als ik bijvoorbeeld een krant lees zie ik tussen de regeltjes net alsof elektrische dingen ertussen knipperen/bewegen. Als ik aan de PC zit zie ik het eigenlijk ook het meest.

Is er een grote kans dat dit de oorzaak is? ik zou hier namelijk duidelijkheid in willen/
    Oja, is het trouwens nodig om per sé naar de oogarts te gaan, of zou een opticien ook goed zijn?

Reageren
    John (moderator)

Je kunt ook naar de opticien gaan. Je moet in ieder geval eerst eens zorgen dat je weer een goede bril op je neus krijgt.

Reageren
Reageer op: puntjes
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.