John (moderator)
13 december 2016 om 16:51Hoezo is je ene oog 100% en het andere oog 30%? wie heeft dat vastgesteld?
Je moet gewoon naar de huisarts gaan en een verwijzing vragen. Er zal toch eerst eens wat onderzoek gedaan moeten worden alvorens er iets gezegd kan worden over een mogelijke oorzaak.
Anoniem13 december 2016 om 16:53Dat zei mijn oogarts vroeger…
Reageren
Of kan dat niet eens?John (moderator)
13 december 2016 om 17:02Anoniem13 december 2016 om 17:05Had een bril, alleen rond juni kapot gegaan, sindsdien geen bril.
Zit bovendien wel bijna de hele dag voor de laptop.. kan dat ook iets ermee te maken hebben? aangezien die flikkerende dingetjes ook wel op pixels van een beeldscherm lijken…Ook vroeg ik me af, omdat ik het al 5 jaar of langer heb en dat het nooit erger is geworden, dat dat al betekent dat het niks ergs is?
ReagerenJohn (moderator)
13 december 2016 om 17:18Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik hier nou van moet zeggen. Eigenlijk is het te gek voor woorden…
Had een bril, alleen rond juni kapot gegaan, sindsdien geen bril.
Zit bovendien wel bijna de hele dag voor de laptop.. kan dat ook iets ermee te maken hebben? aangezien die flikkerende dingetjes ook wel op pixels van een beeldscherm lijken…Ik neem toch aan dat je die bril niet zomaar had… Vindt je het nou zelf niet logisch dat je problemen met je ogen krijgt of hebt?
ReagerenAnoniem13 december 2016 om 17:20Dat had ik daarvoor ook, maar als ik er niet op let is het wel inderdaad een stuk minder.
Mijn juf waarschuwde me ook dat als ik mijn bril een tijd niet zou hebben dat ik dan meer last van mijn ogen kreeg en slechter ging zien. Dat is dus ook echt zo?
ReagerenJohn (moderator)
13 december 2016 om 17:28Ja natuurlijk is dat zo. Je bent je ogen gewoon aan het verklooien op die manier
ReagerenAnoniem13 december 2016 om 17:30en in combinatie met heel veel PC gebruik is dat al helemaal slecht zeker, of heeft dat er niks mee van doen?
ReagerenJohn (moderator)
13 december 2016 om 17:36ja uiteraard heeft dat er iets mee te maken
ReagerenAnoniem13 december 2016 om 17:39Heb hier nog wel een bril liggen, alleen als ik die opzet heb ik zo’n wereldbol dronken effect, niet handig dan denk ik?
Oja, kan het trouwens als ik wel een goede bril heb alsnog een hele tijd duren voordat die stipjes misschien verdwijnen?
ReagerenJohn (moderator)
13 december 2016 om 17:43Laat je bril repareren of ga naar de oogarts.
ReagerenAnoniem13 december 2016 om 18:06Dus als ik er niks aan doe, krijg ik straks niet alleen van veraf last met zien, maar ook van dichtbij en nog meer?
ReagerenJohn (moderator)
13 december 2016 om 18:19Ik heb er eigenlijk alles over gezegd wat er over te zeggen valt.
Reagerenanoniem13 december 2016 om 19:07Mijn vader weet wel bijna zeker dat het door mijn PC gebruik komt.
Ik zit al bij al per dag minimaal 7 uur aan de PC.
Die puntjes die ik zie zien er ook heel gek gezegd elektrisch uit, ook als ik bijvoorbeeld een krant lees zie ik tussen de regeltjes net alsof elektrische dingen ertussen knipperen/bewegen. Als ik aan de PC zit zie ik het eigenlijk ook het meest.
Is er een grote kans dat dit de oorzaak is? ik zou hier namelijk duidelijkheid in willen/
Reageren
Oja, is het trouwens nodig om per sé naar de oogarts te gaan, of zou een opticien ook goed zijn?John (moderator)
13 december 2016 om 19:09Je kunt ook naar de opticien gaan. Je moet in ieder geval eerst eens zorgen dat je weer een goede bril op je neus krijgt.
Reageren