Ontsteking urinebuis uiteinde

Hallo.

Al enige tijd leek ik (vrouw, in de overgang, 50+) wat moeite te hebben met plassen. Net alsof het een dun straaltje was elke keer. Ik dacht dat dit met de overgang te maken had. Ook ben ik diabeet (type 2) en sterk afgevallen (opzettelijk!). Dacht dus dat dit door allerlei veranderingen was.
    Na ongeveer een jaar kreeg ik pijn bij het uiteinde van de urinebuis. Ik zit heel wat op de fiets. Dat kon ik van het ene op het andere moment niet meer. Dat is ook heel slecht voor mijn diabetes dus ik vond dit niet leuk.

Toen ik eindelijk (!) bij mijn huisarts terecht kon, stuurde die mij direct door naar het ziekenhuis. Ik had een flinke ontsteking onder de urinebuis.

De gynaecoloog verwees me door naar de uroloog. Die schreef antibioticum voor: een kuur van 14 dagen. Helaas: het werkt wel, maar de uroloog wil me niet méér dagen voorschrijven.
    Ik ben al onder de MRI geweest voor een scan. Er 'zit wel iets, maar dat is maar klein' zei de uroloog. En die had al verwacht dat 'het over zou zijn nu'.

Helaas is dat niet zo. Pijn is stukken minder. Maar ik heb soms het gevoel dat ik op een mes zit. Anders kan ik het niet omschrijven. Het is maar een heel klein stukje, maar uitermate lastig. Fietsen gaat nog steeds niet.
    Plassen is nu bijna pijnloos. Maar niet over. Nog steeds weet ik niet wat 'het' is. Maar misschien zijn hier mensen die iets in dit verhaal herkennen?

Ik weet niet of het er mee te maken heeft, maar ik had een mosterdsaus met azijn gegeten, ongeveer 8 uur voordat de pijnklachten begonnen.
    Iemand dáár een idee over? (behalve dat ik het uit voorzichtigheid maar niet meer eet....!)

Reageer
Reageer op: Ontsteking urinebuis uiteinde
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief