Ziekte gilbert

Ik heb mijn bloed 3 maanden op rijd laten testen. Telkens was mijn bilirubine waarde (de beiden) verhoogt, namelijk dubbele waarden.
    al mijn andere lever waarden waren ruimschoots binnen de normen.

mijn dokter vermoed dus dat ik de ziekte van Gilbert heb.

ik vroeg mij af of dit kwaad kan? En zijn er nog mensen die dit hebben? Zo ja hebben jullie er last van?

kan ik zelf iets doen om deze waarden te verlagen?

groeten,

anthony

Reactie

Beste Anthony,

Ik heb sinds een tweetal weken een verhoging van mijn Bilirubine waarden. De indirecte is minder hoog dan mijn directe. Intussen reeds een echo late doen maar daar kwam niets uit. Ook mijn dokter spreekt over Gilbert. Maar als ik dit ga opzoeken wordt er voor dit syndroom enkel gesproken over indirect dat verhoogd is.

Zelf maak ik mij hierover veel zorgen om en denk ik iets ernstig onder de leden te hebben. Volgende week heb ik een MRI scan gepland staan. Voor het ogenblik neem ik alprazolam om de angst wat af te vlakken of ik het tot dan niet vol.

Ik hoop dat jij al iets meer weet en dat alles toch in orde is?

Ik wil toch ook nog even zeggen dat het mij soms wel opvalt dat mensen hier een vraag stellen en er niet op gereageerd wordt. Spijtig want dit is toch noodzakelijk, niet? Mensen zijn op zoek naar lotgenoten en toch wel enige geruststelling.

Groetjes

Reactie
Reageer op: Ziekte gilbert
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief