- natalie.davey2515 oktober 2016 om 14:45
Beste lezers,
Donderdagochtend kreeg ik accuut last van’normale’ griepverschijnselen (spierpijn, hoofdpijn, volle holtes, koorts etc.) meteen ben ik ’s middags mn bed ingedoken in de hoop dat het gauw beter zou gaan. Nu werd ik gisterochtend wakker met verschikkelijke pijn in mijn mond, om precies te zijn: gezwollen tandvlees (nog niet zozeer heel pijnlijk), branderig en kapot wangslijmvlies (alsof je een paar keer flink op je wang gebeten hebt) en bovenal een zeer pijnlijke tong. Overal zweertjes/aften, opgezwollen en zeer branderig en gevoelig. Vanaf dat moment heb ik geen vast voedsel meer kunnen eten, en warm eten (soep) doet eigenlijk ook zeer. Ik zit dus nu aan de vla en vruchtensapjes/smoothies. Ik heb verschillende gradaties pijnstillers ingenomen maar niks helpt ook maar een beetje. Bijkomend vervelend is de vreselijk slechte/ ‘geinfecteerde’ adem.
Vanochtend de huisartsenpost gebeld met de vraag: zijn dit normale griepverschijnselen!?, hoewel ze goed de tijd nam werd ik uiteindelijk niks wijzer: Ontstekingen kunnen overal plaatsvinden tijdens de griep, maar het was niet 100% zeker dat het hiermee te maken had, maarin mond/keelgebied kan eigenlijk niks voorgeschreven worden. Paracetamol innemen (dat werkt dus totaal niet!) en ‘afwachten’..behalve als ik echt niet meer kon slikken of ademhalen moest ik langs komen. Mijn klieren voelen ook als grote eieren in mn keel.
Ook al kan er msiscien daadwerkelijk niks aan gedaan worden dan ‘wachten’, ik ga echt door de grond van de pijn en hoop echt dat iemand iets weet wat mogelijk de pijn wat verlicht of wat het misschien zou kunnen zijn behalve griepsymptomen!
Dank jullie wel alvast!!
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
15 oktober 2016 om 17:29Heb je wel eens last van een koortslip?
Je zou kunnen spoelen en gorgelen met kamillethee
Als je er maandag nog last van hebt ga dan naar de huisarts. Deze kan er dan prednisolon drank om te spoelen en te gorgelen voor voorschrijven
ReagerenPaultje14 juli 2018 om 06:48Fit was dus de hand, voet, mondziekte. Komt steeds vaker voor en helaas niet 1 x in je leven. Inderdaad uitzieken, duurt ongeveer 2 weken. Misschien ontdek je ook nog een paar kleine bultjes op handen en voeten.
Reageren