Zoeken Vraag het forum

Griepje?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi, ik ben een meisje van 15 jaar. Ik heb al een paar dagen last van een hele erge verstopte neus, moet veel niezen, heb veel keelpijn en het ziet er ook een beetje rood uit achter in m’n keel. Ook mijn oren doen heel pijn en zijn heel gevoelig. Overigens moet ik veel hoesten, en als ik een sigaret rook krijg ik een brandend gevoel op mn borst. Ook mijn urine verkleurt soms, de ene keer is hij donker, de andere keer licht. Dit terwijl ik goed drink. Ik heb overigens ook een neussonde. Is dit gewoon griep, en wat werkt hier het beste tegen? Tot nu toe heeft nog niks geholpen. Oja, en ik ben ook heel moe en heb jeuk in mijn keel, heel veel.

Dankjewel alvast!

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het kan inderdaad een griep zijn. Of een opkomende keelontsteking. Aan de griep kun je niet veel doen. Dat is een kwestie van uitzieken. Voor de pijnklachten kun je paracetamol gebruiken. Voor het overige veel blijven drinken.

Reageren
    Anoniem

Paracetamol werkt totaal niet. En ik drink dagelijks sowieso al 2,5liter

Reageren
    John (moderator)

Waarom heb je een neussonde?
    Die kan namelijk ook klachten veroorzaken?

Reageren
    Anoniem

Omdat ik dagelijks 1,5liter Klean-Prep moet innemen, i.v.m. slow transit constipation.

Reageren
    John (moderator)

Laat dan toch maar even de sonde controleren om te zien of deze de irritatie niet veroorzaakt. Hoelang heb je de sonde al?

Reageren
    Anoniem

10/11 dagen. Maar, mijn familie heeft die verkoudheid dus ook, en die hebben geen sonde.. Hoe kan ik dat eigenlijk laten controleren?

Reageren
    John (moderator)

Even naar je huisarts of naar de poli van het ziekenhuis en je keel laten nakijken

Reageren
    Anoniem

Woensdag moet ik toch langs het AMC, dus zal het dan even navragen.

Reageren
Reageer op: Griepje?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.