- Anoniem21 september 2014 om 21:57
Hoi, ik ben een meisje van 15 jaar. Ik heb al een paar dagen last van een hele erge verstopte neus, moet veel niezen, heb veel keelpijn en het ziet er ook een beetje rood uit achter in m’n keel. Ook mijn oren doen heel pijn en zijn heel gevoelig. Overigens moet ik veel hoesten, en als ik een sigaret rook krijg ik een brandend gevoel op mn borst. Ook mijn urine verkleurt soms, de ene keer is hij donker, de andere keer licht. Dit terwijl ik goed drink. Ik heb overigens ook een neussonde. Is dit gewoon griep, en wat werkt hier het beste tegen? Tot nu toe heeft nog niks geholpen. Oja, en ik ben ook heel moe en heb jeuk in mijn keel, heel veel.
Dankjewel alvast!
8 reactiesReagerenJohn (moderator)
21 september 2014 om 23:58Het kan inderdaad een griep zijn. Of een opkomende keelontsteking. Aan de griep kun je niet veel doen. Dat is een kwestie van uitzieken. Voor de pijnklachten kun je paracetamol gebruiken. Voor het overige veel blijven drinken.
ReagerenAnoniem22 september 2014 om 05:55Paracetamol werkt totaal niet. En ik drink dagelijks sowieso al 2,5liter
ReagerenJohn (moderator)
22 september 2014 om 08:23Waarom heb je een neussonde?
Reageren
Die kan namelijk ook klachten veroorzaken?Anoniem22 september 2014 om 08:24Omdat ik dagelijks 1,5liter Klean-Prep moet innemen, i.v.m. slow transit constipation.
ReagerenJohn (moderator)
22 september 2014 om 08:51Laat dan toch maar even de sonde controleren om te zien of deze de irritatie niet veroorzaakt. Hoelang heb je de sonde al?
ReagerenAnoniem22 september 2014 om 08:5910/11 dagen. Maar, mijn familie heeft die verkoudheid dus ook, en die hebben geen sonde.. Hoe kan ik dat eigenlijk laten controleren?
ReagerenJohn (moderator)
22 september 2014 om 09:00Even naar je huisarts of naar de poli van het ziekenhuis en je keel laten nakijken
ReagerenAnoniem22 september 2014 om 10:40Woensdag moet ik toch langs het AMC, dus zal het dan even navragen.
Reageren