Zoeken Vraag het forum

Vreemd plekje/bultje op mijn tong

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Tongetje88

Ik heb een apart stukje (Vlees/bultje) achtig iets op de rand van mijn tong, ik heb geen idee hoe lang het er zit en hoe lang ik er mee rond loop, het is ook niet pijnlijk, maar vind het er wel vreemd uitzien,wel heb ik soms last van aften als ik een paar nachten te kort heb geslapen, maar ik weet dat dit geen aft is, heeft iemand een idee wat het is? op de fotos lijkt het groot, maar het is een plekje van rond de 1cm denk ik

alvast bedankt!

11 reacties
    Reageren
    John (moderator)

He is moeilijk te zien op de foto wat het is. Als je er verder geen last van hebt en het niet verandert zal er niets bijzonders aan de hand zijn.
    Je kunt natuurlijk altijd even naar de huisarts. Die kan er dan even goed naar kijken.

Reageren
    Tongetje88

Ik krijg nu wel witte aftjes op dezelfde kant van de tong en zijn beste gevoelig, kan dat een reactie zijn op dat plekje? een soort van afweer mechanisme? of ben ik dan helemaal verkeerd aan het denken? ik eet de laatste tijd ook veel zure fruitsoorten, zoals Kiwi, sinasappel, en groene appelsheb het gevoel dat mijn tong daardoor ook wat gevoeliger word, kan dat er ook mee te maken hebben?
    ook neem ik Vitamine b-12 tabletten, Vitamine D, en Vitamince C en Calcium tabletten.

Reageren
    Anoniem

Ook heb ik een beetje een metaal achtige smaak in mijn mond maar dan aan de andere kant van mijn tong.

Reageren
    John (moderator)

Waarom neem je al die vitamines naast het fruit dat je eet?

De metaalachtige smaak kan van een van de pillen komen die je neemt. De kiwi zou verantwoordelijk kunnen zijn voor de problemen in je mond en je tong. Met name door de haartjes die op de kiwi zitten.

Reageren
    tongetje88

ik had een te laag aan vitamine D en b-12, de calcium slik ik zodat de vitamine d beter word opgenomen, en vitamine c slik ik mijn hele leven lang al, het vele fruit eet ik ook pas sinds een week of 2

Reageren
    John (moderator)

Het zou kunnen dat het fruit de oorzaak is van je mond problemen, de kiwi bijvoorbeeld en de groene appels. Schil het fruit voordat je het eet. Als je nu zoveel fruit eet, kun je de vitamine C stoppen. In fruit zit voldoende vitamine C

Reageren
    Tongetje88

Hallo Tandor.

Hier even een update, het bultje/plekje lijkt niet echt minder te worden tot nu toe, ik heb nog even een paar foto’s gemaakt misschien dat je het iets beter kunt zien, ik vertel er vast bij dat ik altijd wel bang ben om iets onder de leden te hebben, (beetje een hypochonder) maar begin me nu wel een beetje ongerust te maken, ben vorige week net bij de huisarts geweest met iets anders dus wil niet gelijk weer aan komen.

Het plekje doet nog steeds geen pijn, maar lijkt niet minder te worden, ook ervaar ik een vreemde druk op mijn oren de laatste 2 dagen de aften die om de hoek kwamen kijken zijn wel aan het verdwijnen, zou het een virusje kunnen zijn of een infectie die dit kan veroorzaken? ik ben als de dood voor kanker, al komt orale kanker eigenlijk niet voor in mijn familie voor zover ik weet, wel rook ik, en drink wel eens alcohol, maar wel met mate.
    Het plekje heeft gewoon dezelfde kleur als de tong, vertoond geen vreemde kleuren.

nogmaals bedankt voor je snelle reactie, word zeer gewaardeerd.

Reageren
    Anoniem

Ik ben trouwens een man, 27 jaar.

Reageren
    John (moderator)

Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat het zou kunnen zijn.
    Iets ernstigs verwacht ik niet…je hebt er namelijk verder geen last van en verandert ook niet. Het ziet er rustig uit. Het lijkt een beetje op een litteken.

Ga gewoon even naar je huisarts en laat ernaar kijken. Die ziet het dan toch net even iets beter dan aan de hand van een foto.

Reageren
    Tongetje88

Mijn huisarts is met vakantie, en is er over 10 dagen pas weer, het lijkt me niet dat ik hiervoor het spoed nummer kan bellen.

een litteken is het niet, kan me geen verwondingen herinneren aan mijn tong.
    wel heb ik ook altijd vage ontstekingen in mijn keel, chronisch ook nog.
    allemaal witte puntjes/slierten zeg maar, mijn amandelen zijn ook verwijderd toen ik 18 was.

Reageren
    John (moderator)

Aangezien je er verder geen last van hebt en er ook niets aan verandert, hoef je daar inderdaad niet mee naar de spoed. Je kunt rustig wachten totdat je huisarts weer terug is.

Reageren
Reageer op: Vreemd plekje/bultje op mijn tong
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.