Zoeken Vraag het forum

Jeukende droge lippen, opgezwollen met minuscule blaasjes

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,
    Een paar weken lang heb ik last gehad van droge lippen en gescheurde mondhoeken met korstjes die nu eindelijk weg zijn. Echter heb ik nu ineens last gekregen van minuscule blaasjes op mijn boven en onderlip die soms vocht lijken af te geven. Verder zijn mijn lippen erg droog en sinds vanochtend zelfs lichtelijk opgezwollen, het jeukt verschrikkelijk. Het zit trouwens ook een klein beetje in de mondhoeken.
    Wat is dit en waar komt het door? Zou het een allergische reactie kunnen zijn op blistex of vaseline dat ik nu gebruik? Koortslip lijkt mij erg onwaarschijnlijk aangezien ik dit nooit heb gehad en bij andere mensen heb gezien hoe dit eruit ziet.
    Hopelijk heeft er iemand antwoord!!

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het zou een allergische reactie kunnen zijn. Dus even niets meer op je lippen smeren. Als de klachten aanhouden of erger worden ga dan wel even naar de dokter.

Reageren
    Anoniem

Probeer ook niks op mijn lippen te smeren, maar dan worden ze ontiegelijk droog en gaan ze helemaal vervellen.. Weet van gekheid niet meer wat ik erop moet smeren..

Reageren
    John (moderator)

Niets dus en naar je huisarts gaan.

Reageren

Hallo, ik heb ook bijna 2 maanden dezelfde klachten als u heeft gehad….ik ben radeloos….misschien dat u inmiddels erachter bent gekomen wat het was? En mij aub dat kan laten weten..

Reageren
Reageer op: Jeukende droge lippen, opgezwollen met minuscule blaasjes
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.