Zoeken Vraag het forum

Witte bultjes/blaren achterin de tong

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • anoniem

Sinds enkele dagen heb ik vanachter in m’n keel lichte keelpijn (vergelijkbaar met keelontsteking, trekt ook naar m’n oor)

Gisteren keek ik in de spiegel in m’n keel, en zag dat ik linksachteraan, op m’n tong een witte blaar heb, met enkele kleine bultjes er rond.
    Bovendien heb ik een slijmerige tong, en ligt er precies een bruin-gele laag op.

Sinds een maand rook ik (maar slechts een 5tal sigaretten per dag.
    Ik ben ook een fervent koffiedrinker, maar probeer daarin te minderen.

De pijn gaat nu sinds een aantal dagen niet weg, het is draagbaar, maar irriterend.
    Bovendien is het enkel aan de linkerkant van m’n mond.

Ik heb wat gegoogled, maar witte blaren op de tong gaan van vitaminetekort tot mond/tong-kanker…

ik wil me wat informeren, voor ik naar de dokter stap.

3 reacties
    Reageren
    Lana

Heb je onveilige seks gehad? Kan het een SOA zijn?

Reageren
    anoniem

Blijkt een infectie van m’n amandelen/keel te zijn. Virale infectie die normaal bij kleine kinderen voorkomt. Heel besmettelijk.

Reageren
    Olga

En, je hebt antibiotica gekregen? Houd er rekening mee dat antibioticum alle bacteriën doodt, dus ook de goede, met kans op diarree en/of (vaginale)schimmelinfectie. Ik weet niet of je M of V bent, maar tegen vaginale schimmelinfectie kun je de huisarts om GynoDaktarin vragen. Indien je M bent om Fungizone.

Beterschap

Reageren
Reageer op: Witte bultjes/blaren achterin de tong
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.