Zoeken Vraag het forum

problemen in mijn mond..

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Dennis

Heey ik ben dennis, ik ben 16 jaar.
    Ik heb nu circa 4 dagen last gehad van koorts wat nu wel een beetje begint weg te zakken. Eerst was het alleen koorts, maar al snel kwamen er een stuk meer dingen bij kijken. De laatste keer dat ik ziek was was 7 jaar geleden(indien dit nog wat toevoegd). Ik kreeg in de loop de tijd(zeg na 2 dagen) vreselyk last van mijn keel, een keel ontsteking. Nou is dat heel vervelend maar mijn hele tond zit ook onder de ?!zweertjes!?, niet 1 of 2 maar echt helemaal onder, hierdoor kan ik mijn tong amper bewegen door de pijn. En als dat nog niet erg genoeg was ging mijn tandvlees ook nog ontsteken, niet een tand of 2 maar Al mijn tandvlees in mijn hele gebit. Het tanden poetsen doet ondragenlijk veel pijn en ze zeggen dat onstoken tandvlees hoort te bloeden, dat doet het niet. Nou keek ik in de spiegen en zag ik dat er ook bruine plekjes ontstaan om de randen van mijn tanden op het tandvlees(alsof er nof wat eten zit) echt zijn deze niet weg te halen. Mijn koort was circa 40 graden en gepaart met vooral veel pijn in mijn rug, polsen, benen en nek. Ook mijn lymfe doen goed pijn als je er tegen aan drukt of je nek draait. Mijn tong kan ik amper nat houden, want mijn slijm productie lijkt vrij laag te zijn, of het komt iig niet bij mijn tong. Ik maar me vreselijk zorgen, want ik heb geen idee wat er aan de hand is. Ook heb ik 3-4 ronde plekjes naast mijn mondhoeken die koortslip(pen) moeten voorstellen?

Heeft iemand dit ooik wel eens gehad en enig idee wat het is? En vooral dat met het tandvlees die buine dingetjes kan ik echt niks over vinden.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Mvg dennis

2 reacties
    Reageren
    Geert

Advies op afstand is altijd erg riskant. Wellicht heb je een ernstige infectie (besmetting) opgedaan. Dat kan gaan van een “banale” virusbesmetting tot bvb klierkoorts, of nog veel andere mogelijkheden. Het zou o.m. een ‘stomatitis aphtosa’ kunnen zijn, of een primo-infectie van herpes simplex. Het eerste geeft erg pijnlijke vlekjes die zowat overal in de mond kunnen voorkomen. Ze bloeden niet. Het tweede geeft ‘zweertjes’, vaak met korsten, meestal op of rond de lippen. Ze zijn ook erg pijnlijk. Tegen aften/aphten ken ik geen afdoende remedie. (Je kan pijnstillers slikken!?). Tegen herpes (=koortsblaasjes) kan je ACICLOVIR nemen, om aan te smeren en/of in te nemen. Er bestaan ook koortsremmers. Voor ontsmetting van je mond kan je spoelen met CHLOORHEXIDINE (In België heet dat CORSODYL; misschien ook in Nederland?) Als je daarmee spoelt kan je het pijnlijke tandenpoetsen wel even achterwege laten! Ik zou je toch aanraden om een/je huisarts te raadplegen. Je beschrijving wijst misschien wel op een algemene vermindering van je weerstand tegen infecties. Ook daarbij kan een goede huisarts helpen. Ook mediteren, yoga en ademhalingsoefeningen versterken je afweersysteem. Je hebt het nu lastig, maar je moet niet ongerust zijn dat je tandvlees aan het ‘verteren’ is of zoiets. Het geneest wel, met tijd en middelen. Ik wens je sterkte en de juiste hulp!! Hou je, Dennis!

Reageren
    patricia

ik heb een herkenbaar ding in het verhaal en dat zijn de bruine vlekjes op het tandvlees heb ze vandaag ontdekt en kan er ook niks over vinden

Reageren
Reageer op: problemen in mijn mond..
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.