- Anoniem19 december 2015 om 20:07
Hallo,
drie / vier weken geleden deed mijn keel raar. Mijn tong voelde dik aan, eten kon ik niet doorslikken want leek net of het bleef hangen. En het voelde alsof er iets in m’n keel zat. Op een gegeven moment leek het of ik geen adem kreeg, dus ben in de avond naar de dokter gegaan. Hij zei dat mijn klieren een klein beetje waren opgezet en er waarschijnlijk sprake was van een virus, dus binnen paar dagen zou het weg moeten zijn. Een week later naar de huisarts gegaan, ook hij zag niks, maar moest wel bloedprikken. Was niks te zien in mijn bloed. Nu twee weken later is het grotendeels vermindert, alleen mijn tong voelt soms alsof het is opgezwollen en het slikken is nog steeds moeilijk. Want als ik slik, dan hoor ik een krakend geluid. Ook durf ik geen rijst, spaghetti etc. meer te eten, want ik heb het gevoel alsof het in mijn keel blijft hangen. Ik kan echt alleen maar grote stukken door mijn keel krijgen. Ik weet niet wat ik nu moet doen, want het is heel vervelend. Weet iemand hoe dit over gaat?
(Mijn keelamandelen zijn er trouwens wel uit)
groetjes.
1 reactieReagerenJohn (moderator)
19 december 2015 om 20:39[quote]Ook durf ik geen rijst, spaghetti etc. meer te eten, want ik heb het gevoel alsof het in mijn keel blijft hangen. Ik kan echt alleen maar grote stukken door mijn keel krijgen.[/quote] Grote stukken door je keel is natuurlijk foute boel…slecht voor je maag en dat kan dus juist blijven hangen. Het is dus belangrijk dat je alles extra goed kauwt. Ook rijst en spaghetti moet je kauwen. Dat blijft zeker niet in je keel hangen.
Als de klachten aanhouden, ga dan terug naar de huisarts en vraag een verwijzing voor de KNO arts en laat naar de keel kijken.
Reageren