- Anoniem6 november 2014 om 13:04
Hallo,
Ik ben vorig jaar april geopereerd. Toen zijn mijn keelamandelen eruit gehaald. Heel lang hebben ze geweigerd om die eruit te halen, dus uiteindelijk zijn ze een jaar ontstoken geweest en vorig jaar april werd ik daar eindelijk van verlost. Ze hebben ze er toen wel uitgehaald omdat alles zo dik was dat ik niet eens meer kon eten! Daardoor ben ik toen veel afgevallen. Een paar weken na de operatie was alle dikte weg en toen zag ik achter in mijn keel rare bultjes. Ik hoopte dat die vanzelf weg gingen, maar dat was niet zo. Nu heb ik ook iets raars achter mijn tong ontdekt. Je kan het zelfs zien zitten. Wat zou dat kunnen zijn? En is het gevaarlijk? Zelf heb ik het gevoel dat ik altijd moet hoesten maar er komt niks los. Ook zijn de klieren in mijn hals al heel lang opgezwollen, die veranderen wel van grootte. Soms zijn ze groot en soms klein, maar ze zijn altijd voelbaar en meestal ook zichtbaar. Ook het aankomen gaat nog niet snel terwijl ik super veel eet. Ik ben 1.80 en weeg 54 KG.
Hopelijk kan iemand me advies geven.
Groetjes een meisje van 17.
10 reactiesReagerenAnoniem6 november 2014 om 13:05Nog ff een foto voor de duidelijkheid 😉
ReagerenJohn (moderator)
6 november 2014 om 14:24Ik zie eerlijk gezegd niets bijzonders op de foto.
Dat wat je achter je tong ziet is het begin van je strottehoofd. Het strottenklepje
ReagerenAnoniem11 november 2014 om 20:52Is dat dan niet raar dat het strottenklepje zichtbaar is? Of kan dat geen kwaad?
ReagerenJohn (moderator)
12 november 2014 om 00:22Dat is heel normaal.
ReagerenAnoniem30 juni 2015 om 17:53Hoi, ik heb precies hetzelfde als jij.. Mijn “strottenklepje” is ook zichtbaar achter mijn tong. Kan je mij er iets meer over vertellen aangezien de dokter mij vandaag naar huis heeft gestuurd. Je zou me er echt mee helpen. Dankjewel!
ReagerenJohn (moderator)
30 juni 2015 om 18:33Dat je het strottenklepje kunt zijn als je je keel goed openmaakt, is een heel normaal verschijnsel. Dat hoort daar te zitten. Dat voorkomt namelijk dat je je verslikt.
ReagerenAnoniem206 december 2015 om 18:04kan ook een strottenklepje ontstoken worden met hard hoesten ???
ReagerenJohn (moderator)
6 december 2015 om 18:23Het kan niet ontsteken door hard hoesten. hard hoesten kan wel een irritatie veroorzaken.
ReagerenAnoniem206 december 2015 om 18:26okay bedankt voor de uitleg
Reagerenpatricia20 februari 2018 om 11:32Wil je mij die foto eens sturen. Ik heb het volgens mij ook en ben heel benieuwd hoe het eruit ziet bij je
Reageren