Zoeken Vraag het forum

witte tong schimmel?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Is dit candida schimmel of is het gewoon aanslag op de tong? Ben nu anderhalve week bezig met een tongschraper en mondspoeling maar zie nog geen verbetering. Met de tongschraper haal ik er steeds veel af, maar elke keer komt de aanslag binnen paar uur terug. Ook blijft er nog heel veel zitten tijdens het schrapen.
    Zie de bijlage voor de foto’s.v

10 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Geen bijlagen.

Ga ermee naar de huisarts en laat ernaar kijken

Reageren
    anoniem
    John (moderator)

Lijkt op aanslag als gevolg van wat je eet en drinkt

Reageren
    Anoniem

bijlage toevoegen ging niet tijdens de eerst post. kreeg steeds error.

Reageren
    anoniem

oke bedankt. Kan dat komen door alleen water te drinken?

wat drink alleen water.

Reageren
    John (moderator)

Nee. Dat komt niet van water

Reageren
    Ada

Hallo allemaal, ben vandaag bij een vervangende huisarts geweest. Heb sinds een week een witte tong, en al reining ik zo veel. Het gaat maar niet weg. De vervangende arts zei dat het niet op schimmel lijkt. Maar nu heeft mijn moeder ook ineens een witte tong.
    Alleen bij haar is het anders, namelijk dikke witte rondjes. Voel me ook beroerd, hoe weet ik nu zeker dat het geen schimmel is? Zie bijlage 1e foto van mij en de 2e foto van mijn moeder.
    Vind het allemaal maar eng eruit zien bah.

Reageren
    John (moderator)

Je bent bij de dokter geweest en die heeft gezegd dat het geen schimmelinfectie is

Reageren
    Anne

Ben je er al achter wat het was? Ik heb nu namelijk precies hetzelfde.

Reageren
    P

De dokter heeft bij mij even met een lcihtje in mijn mond gekeken en er is niks uitgekomen. Echter heb ik voor mijn gevoel een wat ruwere tong als dat ik voorheen had en heb ik ook soms een rot smaak in de mond. Weet jij al wat het is, want ik denk dat ik hetzelfde heb als jij.

Reageren
Reageer op: witte tong schimmel?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.