Zoeken Vraag het forum

Tandvlees ontstoken

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Teethpicker

Ik ben pas naar de tandarts gegaan en die zei dat ik veel tandsteen had en mijn tandvlees fel was ontstoken. Hij heeft de tandsteen weggehaald en zei dat mijn tandvlees zal bloeien tijdens het poetsen voor als het begint te genezen.

Maar als ik elektrisch poets bloeit het een heel klein beetje, en bij een gewone tandenborstel bijna niet.

Hoort ontstoken tandvlees te bloeien voor het ”healing process’?

Bedankt

6 reacties
    Reageren
    Teethpicker

Ik wil wel even toevoegen, als de tandarts niet had gezegd dat het ontstoken was wist ik het niet; Ik heb geen last ofzo van mijn tandvlees. Het ziet gewoon heel erg rood.

Reageren
    John (moderator)

Ja dat kan zeker. Anders zou de tandarts dat toch echt niet hebben gezegd

Reageren
    Teethpicker

Het probleem is ook, het bloed niet als ik poets. Nu weet ik dus niet of ik goed bezig ben om te ontsteking te laten verdwijnen of niet.

Reageren
    John (moderator)

Het bloedde wel als je elektrisch poetst schreef je volgens mij.
    Het hoeft niet te bloeden

Reageren
    Teethpicker

Beste

Ja met een elektrische wel een beetje. Maar ik ben er echter mee gestopt omdat ik snel pijn krijg met een elektrische. Ik poets nu wel zeer grondig met mijn gewone, waarbij ik echt onder de lip enzo poets, waarmee het wel een klein beetje bloed. Dus het is oke op dit moment volgens mij.

Reageren
    John (moderator)

Dan zal het ok zijn

Reageren
Reageer op: Tandvlees ontstoken
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.