Zoeken Vraag het forum

tandvlees

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ano

Hallo ik heb sinds gisteren een gevoelige tandvlees en op sommige plekken is het paars het doet ook zeer ik ben bang dat het onstoken is wat kan ik eraan doen om er van af te zijn? naar de tandarts gaan is nu niet mogelijk

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als je tandvlees ontstoken is, zul je toch naar de tandarts moeten… je kunt even overbruggen door met waterstofperoxide mondwater te spoelen.

Reageren
    Ano

bedoeld u waterstofperoxide van 3% ? die je bij de drogisterij kan kopen ?

Reageren
    John (moderator)

Juist.  Maar wel verdund gebruiken volgens gebruiksaanwijzing

Reageren
    Ano

ik heb zojuist waterstofperoxide gekocht van de kruidvat eigen merk maar ik zie nergens een gebruiksaanwijzing en op de flesje staan voor vlekken enzo heb ik wel de juiste gekocht?

Reageren
    John (moderator)

Die kun je ook gebruiken. Als het maar 3% is. Maar dan  1:2 verdunnen. 1 deel waterstofperoxide en 2 delen water

Reageren
    Ano

ik heb er nu ook een van de apotheek gehaald en daar staat wel een gebruiksaanwijzing alleen weet ik niet of je na het spoelen met de waterstofperoxide en eruit heb gespuugd daarna ook nog met alleen water moet gorgelen?

Reageren
    John (moderator)

Nee je hoeft niet na te gorgelen met water. Kunnen en mogen mag het we

Reageren
    T

Hi john,

mijn gehemelte lijkt licht onstoken sinds vrijdag. Het doet een beetje zeer tijdens tandenpoetsen en warm drinken. Ik ga naar de tandarts hiervoor. Ik ga volgende week op vakantie naar mijn vriendje, kan ik dan wel gewoon zoenen en oraal bevredigen we hebben beiden geen soa’s. Vind het een beetje genant om dit aan de tandarts te vragen.

Reageren
    John (moderator)

Als je die ontsteking hebt is dat niet zo verstandig

Reageren
Reageer op: tandvlees
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.