- Anoniem12 september 2018 om 08:16
Hallo,
Een week geleden merkte dat ik een aft in mijn mond had, erg pijnlijk en vervelend natuurlijk! Nu kan ik eigenlijk nergens vinden of een aft nou wel of niet besmettelijk is, aangezien het wel besmettelijk kan zijn als het veroorzaakt wordt door een koortslip. Bij mij is namelijk het geval dat een dag of 2 later (denk ik) ik ook inderdaad een koortslip kreeg. Deze is nu bijna weg en komende vrijdag heb ik een date, ik verwacht dat dan de koortslip volledig weg is. Nu heb ik nog steeds last van deze aft en ik vroeg mij dus ook af of ik vrijdag kan zoenen, en niet diegene met herpes besmet door deze aft?
8 reactiesReagerenAnoniem12 september 2018 om 08:20Dit is de site met de meest recente info die ik kon vinden, en zij zeiden dat zoenen geen probleem was. Ben erg benieuwd naar de mening van Tandor.
ReagerenJohn (moderator)
12 september 2018 om 09:17Een aft is doorgaans niet besmettelijk
ReagerenAnoniem12 september 2018 om 09:33Doorgaans niet, maar in mijn situatie is het dan wel besmettelijk? In welke situatie is het wel besmettelijk?
Alvast bedankt
ReagerenJohn (moderator)
12 september 2018 om 09:37Je zou dan met de tong direct contact met de aft moeten hebben en zelfs dan is de kans klein
ReagerenAnoniem12 september 2018 om 09:40En wat zou ik dan kunnen overdragen, een virus dat ook een aft bij haar zou veroorzaken of een koortslip? Mijn koortslip is zo goed als weg namelijk.
ReagerenJohn (moderator)
12 september 2018 om 09:42Een aft is een zweertje en wordt niet door een virus veroorzaakt
ReagerenAnoniem12 september 2018 om 10:25Dus in het ergste geval zou ik haar een aft kunnen geven?
ReagerenJohn (moderator)
12 september 2018 om 10:45Dat zou in principe mogelijk kunnen zijn, maar ik acht die kans klein
Reageren