Zoeken Vraag het forum

Vraag mbt aft

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Een week geleden merkte dat ik een aft in mijn mond had, erg pijnlijk en vervelend natuurlijk! Nu kan ik eigenlijk nergens vinden of een aft nou wel of niet besmettelijk is, aangezien het wel besmettelijk kan zijn als het veroorzaakt wordt door een koortslip. Bij mij is namelijk het geval dat een dag of 2 later (denk ik) ik ook inderdaad een koortslip kreeg. Deze is nu bijna weg en komende vrijdag heb ik een date, ik verwacht dat dan de koortslip volledig weg is. Nu heb ik nog steeds last van deze aft en ik vroeg mij dus ook af of ik vrijdag kan zoenen, en niet diegene met herpes besmet door deze aft?

8 reacties
    Reageren
    Anoniem

https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/82142-aften-in-de-mond-op-tong-behandelen-besmettelijk-oorzaak.html

Dit is de site met de meest recente info die ik kon vinden, en zij zeiden dat zoenen geen probleem was. Ben erg benieuwd naar de mening van Tandor.

Reageren
    John (moderator)

Een aft is doorgaans niet besmettelijk

Reageren
    Anoniem

Doorgaans niet, maar in mijn situatie is het dan wel besmettelijk? In welke situatie is het wel besmettelijk?

Alvast bedankt

Reageren
    John (moderator)

Je zou dan met de tong direct contact met de aft moeten hebben en zelfs dan is de kans klein

Reageren
    Anoniem

En wat zou ik dan kunnen overdragen, een virus dat ook een aft bij haar zou veroorzaken of een koortslip? Mijn koortslip is zo goed als weg namelijk.

Reageren
    John (moderator)

Een aft is een zweertje en wordt niet door een virus veroorzaakt

Reageren
    Anoniem

Dus in het ergste geval zou ik haar een aft kunnen geven?

Reageren
    John (moderator)

Dat zou in principe mogelijk kunnen zijn, maar ik acht die kans klein

Reageren
Reageer op: Vraag mbt aft
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

4 min leestijd

Hoe groot is de kans op een zwangerschap?

4 min leestijd

Seks tijdens de zwangerschap: wat verandert er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.