Zoeken Vraag het forum

Koortslip

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

Het is een prima middel. Werkt ook als je al een koortslip hebt

Catootje

Om negen uur opstaan lijkt me wat aan de late kant.

Allereerst is je voedingspatroon belangrijk. Geraffineerde suikers beter zoveel mogelijk vermijden. Beste is om te zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment. Ook zo min mogelijk argininerijke voedingsmiddelen als noten, zaden en chocolade. Beter zorgen voor lysinerijke voedingsmiddelen als gierst en avocado. Op internet kan je de betreffende voedingsmiddelen vinden.

Het slikken van lysine kan ook helpen, als je eerst zorgt voor een goede basis. Beter wel een preparaat zonder calciumfosfaat erin; anders kan je een magnesiumtekort krijgen. Bij een uitbraak kan je een hogere dosis, verdeeld over de dag, gebruiken. Verder vitamine B, zink, selenium, vitamine C. Kan je ook vinden op internet. Lysine in combinatie met Cats Claw schijnt sterker te werken.

Reageren
    Anoniem

Catootje, wat bedoel je met 9uur aan de late kant?

Reageren
    Anoniem

In de l-lysine pillen van Lucovitaal zit dicalciumfosfaat, is dit hetzelfde en is dit dan schadelijk? Kan ik hier een magnesiumtekort van krijgen?

Reageren
    Anoniem

Wat lastig toch, zo’n koortslip! Dacht eindelijk alles qua kennis op een rijtje te hebben en te denken: Ik ben goed bezig. Na het bericht van Catootje twijfel ik toch:

– Kan ik een magnesium tekort krijgen van de L-lysine pillen van Lucovitaal?

– Heb ik nou wel of niet last van vermoeidheid? Ik heb het idee dat ik de dag prima doorkom zonder echt enorm moe te zijn…

Reageren
    John (moderator)

Je moet er niet zo veel over nadenken. Het is notabene maar een koortslip

Reageren
    Anoniem

Haha, daar heeft u wel een punt inderdaad. Misschien moet ik deze komende week maar gewoon even doorkomen en al die gekke pilletjes, trucjes en theorieën naast me laten

Reageren
Reageer op: Koortslip
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.