John (moderator)
22 mei 2018 om 12:31Het is een prima middel. Werkt ook als je al een koortslip hebt
Catootje22 mei 2018 om 14:53Om negen uur opstaan lijkt me wat aan de late kant.
Allereerst is je voedingspatroon belangrijk. Geraffineerde suikers beter zoveel mogelijk vermijden. Beste is om te zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment. Ook zo min mogelijk argininerijke voedingsmiddelen als noten, zaden en chocolade. Beter zorgen voor lysinerijke voedingsmiddelen als gierst en avocado. Op internet kan je de betreffende voedingsmiddelen vinden.
Het slikken van lysine kan ook helpen, als je eerst zorgt voor een goede basis. Beter wel een preparaat zonder calciumfosfaat erin; anders kan je een magnesiumtekort krijgen. Bij een uitbraak kan je een hogere dosis, verdeeld over de dag, gebruiken. Verder vitamine B, zink, selenium, vitamine C. Kan je ook vinden op internet. Lysine in combinatie met Cats Claw schijnt sterker te werken.
ReagerenAnoniem22 mei 2018 om 22:31Anoniem22 mei 2018 om 23:11In de l-lysine pillen van Lucovitaal zit dicalciumfosfaat, is dit hetzelfde en is dit dan schadelijk? Kan ik hier een magnesiumtekort van krijgen?
ReagerenAnoniem22 mei 2018 om 23:18Wat lastig toch, zo’n koortslip! Dacht eindelijk alles qua kennis op een rijtje te hebben en te denken: Ik ben goed bezig. Na het bericht van Catootje twijfel ik toch:
– Kan ik een magnesium tekort krijgen van de L-lysine pillen van Lucovitaal?
– Heb ik nou wel of niet last van vermoeidheid? Ik heb het idee dat ik de dag prima doorkom zonder echt enorm moe te zijn…
ReagerenJohn (moderator)
22 mei 2018 om 23:20Je moet er niet zo veel over nadenken. Het is notabene maar een koortslip
ReagerenAnoniem22 mei 2018 om 23:23Haha, daar heeft u wel een punt inderdaad. Misschien moet ik deze komende week maar gewoon even doorkomen en al die gekke pilletjes, trucjes en theorieën naast me laten
Reageren