Zoeken Vraag het forum

Koortslip

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Hij is er weer: De koortslip! Feest natuurlijk. Ik maak me echter wel een beetje zorgen want ik las online dat een koortslip dus veroorzaakt wordt door een slechte weerstand of zonlicht. Ik slik echter elke dag een l-lysine pil en ik gebruik een speciale labello tegen de zon.

Verder voel ik me eigenlijk gewoon goed? Kan het dan toch zijn dat mijn weerstand laag is? Hoe kan ik merken of mijn weerstand laag is? Of is het ook mogelijk dat ik een ‘toevallige’ koortslip heb die niks te maken heeft met deze weerstand?

21 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het heeft niet perse iets met je weerstand te maken. de labello die je gebruikt, kan overigens ook een probleem vormen. Als je die gebruikt op het moment dat je een koortslip krijgt, kan de labello besmet raken en dus het virus bij een een volgend gebruik weer over brengen

Reageren
    Anoniem

Oké, dus ik kan gewoon een goede weerstand hebben en toch een koortslip?

Van die labello weet ik het inderdaad, op het moment dat er sprake is van een koortslip en je gebruikt hem kan het virus daar in gaan zitten, correct? Ik gooi ze meestal na een koortslip weg en koop een nieuwe

Reageren
    Anoniem

Wat zijn nou echt typische tekenen van een slechte weerstand?

Reageren
    John (moderator)

Dat van de labello klopt inderdaad.

tekenen van een lage weerstand zijn doorgaans: vaker ziek zijn en vaker verkouden, vermoeidheidssklachten.

Reageren
    Anoniem

Okee, dankuwel. Ik vind vermoeidheidsklachten altijd zo lastig te pijlen want wanneer heb je daar nou echt last van? Ik sta meestal rond 9 uur ‘s ochtends op en slaap rond een uur of 12, af en toe wanneer ik op de bank lig kan ik nog wel eens in slaap vallen. Bij vermoeidheidsklachten neem ik aan dat je de 12uur ‘s avonds niet zou halen bijvoorbeeld?

Reageren
    Anoniem

Excuses voor de vele vragen hoor! Ik wil even voor mijzelf op een rijtje hebben dat het gaat om een ‘spontane’ koortslip en niet een achterliggende ziekte die mijn weerstand aantast oid

Reageren
    Anoniem

Ik ben vergeten te melden dat ik voor het laatst een koortslip in februari heb gehad, en daarvoor ergens in oktober. Wat denkt u over de hoeveelheid koortslippen de afgelopen tijd, is dat iets om me zorgen over te maken? Ongeveer 1x in de 3 á 4 maanden dus

Reageren
    John (moderator)

Je hebt er blijkbaar geen last van, anders zou je dat wel merken

Reageren
    John (moderator)

Dat zijn dan toch “normale” uitbraken die bij het virus horen.

Reageren
    Anoniem

Dankuwel. Ik had nog een laatste vraag. Online vond ik het apparaat HotKiss, dat hittestoten afgerft op de plek. Zou u dit op basis van uw expertise aanraden of afraden? En zou dit apparaat ook werken wanneer er al sprake is van een blaartje?

Reageren
    John (moderator)

ik zou het op zovirax houden…..

Reageren
    Anoniem

Hmm toch niet zo’n apparaatje dus… Ik smeer op dit moment aclicovir (hoop dat ik het goed schrijf) aangezien er nog niet echt een blaasje is. Vanmiddag zovirax halen denk ik.

Reageren
    John (moderator)

Aciclovir is hetzelfde hoor. Dat is ook het werkzame bestanddeel in Zovirax

Reageren
    Anoniem

Aha, alleen aclicovir helpt alleen bij een beginnende koortslip toch?

Reageren
Reageer op: Koortslip
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.