- Anoniem22 mei 2018 om 08:22
Hallo,
Hij is er weer: De koortslip! Feest natuurlijk. Ik maak me echter wel een beetje zorgen want ik las online dat een koortslip dus veroorzaakt wordt door een slechte weerstand of zonlicht. Ik slik echter elke dag een l-lysine pil en ik gebruik een speciale labello tegen de zon.
Verder voel ik me eigenlijk gewoon goed? Kan het dan toch zijn dat mijn weerstand laag is? Hoe kan ik merken of mijn weerstand laag is? Of is het ook mogelijk dat ik een ‘toevallige’ koortslip heb die niks te maken heeft met deze weerstand?
21 reactiesReagerenJohn (moderator)
22 mei 2018 om 08:53Het heeft niet perse iets met je weerstand te maken. de labello die je gebruikt, kan overigens ook een probleem vormen. Als je die gebruikt op het moment dat je een koortslip krijgt, kan de labello besmet raken en dus het virus bij een een volgend gebruik weer over brengen
ReagerenAnoniem22 mei 2018 om 09:01Oké, dus ik kan gewoon een goede weerstand hebben en toch een koortslip?
Van die labello weet ik het inderdaad, op het moment dat er sprake is van een koortslip en je gebruikt hem kan het virus daar in gaan zitten, correct? Ik gooi ze meestal na een koortslip weg en koop een nieuwe
ReagerenAnoniem22 mei 2018 om 09:02Wat zijn nou echt typische tekenen van een slechte weerstand?
ReagerenJohn (moderator)
22 mei 2018 om 09:32Dat van de labello klopt inderdaad.
tekenen van een lage weerstand zijn doorgaans: vaker ziek zijn en vaker verkouden, vermoeidheidssklachten.
ReagerenAnoniem22 mei 2018 om 10:12Okee, dankuwel. Ik vind vermoeidheidsklachten altijd zo lastig te pijlen want wanneer heb je daar nou echt last van? Ik sta meestal rond 9 uur ‘s ochtends op en slaap rond een uur of 12, af en toe wanneer ik op de bank lig kan ik nog wel eens in slaap vallen. Bij vermoeidheidsklachten neem ik aan dat je de 12uur ‘s avonds niet zou halen bijvoorbeeld?
ReagerenAnoniem22 mei 2018 om 10:14Excuses voor de vele vragen hoor! Ik wil even voor mijzelf op een rijtje hebben dat het gaat om een ‘spontane’ koortslip en niet een achterliggende ziekte die mijn weerstand aantast oid
ReagerenAnoniem22 mei 2018 om 10:42Ik ben vergeten te melden dat ik voor het laatst een koortslip in februari heb gehad, en daarvoor ergens in oktober. Wat denkt u over de hoeveelheid koortslippen de afgelopen tijd, is dat iets om me zorgen over te maken? Ongeveer 1x in de 3 á 4 maanden dus
ReagerenJohn (moderator)
22 mei 2018 om 11:17Je hebt er blijkbaar geen last van, anders zou je dat wel merken
ReagerenJohn (moderator)
22 mei 2018 om 11:25Dat zijn dan toch “normale” uitbraken die bij het virus horen.
ReagerenAnoniem22 mei 2018 om 11:34Dankuwel. Ik had nog een laatste vraag. Online vond ik het apparaat HotKiss, dat hittestoten afgerft op de plek. Zou u dit op basis van uw expertise aanraden of afraden? En zou dit apparaat ook werken wanneer er al sprake is van een blaartje?
ReagerenJohn (moderator)
22 mei 2018 om 11:43ik zou het op zovirax houden…..
ReagerenAnoniem22 mei 2018 om 11:46Hmm toch niet zo’n apparaatje dus… Ik smeer op dit moment aclicovir (hoop dat ik het goed schrijf) aangezien er nog niet echt een blaasje is. Vanmiddag zovirax halen denk ik.
ReagerenJohn (moderator)
22 mei 2018 om 11:49Aciclovir is hetzelfde hoor. Dat is ook het werkzame bestanddeel in Zovirax
ReagerenAnoniem22 mei 2018 om 11:59Aha, alleen aclicovir helpt alleen bij een beginnende koortslip toch?
Reageren