- MHS13 maart 2018 om 00:21
Zit nu al ongeveer 2 maand met droge lippen die vaak een branden gevoel hebben.
Ik dacht dat het wel voorbij zou gaan, maar blijven droog. Krijg genoeg vitaminen binnen, drink voldoende, smeer lippen vaak met balsem van apotheker, etc. Ben eigenlijk qua gewoontjes niets veranderd. Ik lik ook zo goed als nooit aan mijn lippen, pulk er niet aan, blijf er in het algemeen af.
Apotheker & huisdokter dachten dat dit misschien met het koude weer te maken had, maar dit heb ik in het verleden nooit gehad, enkel dit jaar. En zelfs nu dat het weer al een goede week of langer terug beter weer is, blijven ze droog.
Heb ook vaak een branderig gevoel aan de tip van mijn tong (ook geen idee waar dit vandaan komt). Dacht misschien dat schimmel, maar daar ook voor een behandeling aangegaan en hielp ook niets.
Vroeger wel roaccutane kuur gedaan, waarbij natuurlijk mijn lippen langdurig droog waren. Maar na de kuur kwamen ze redelijk snel terug in orde en dit is ondertussen ook al 7 jaar geleden, waartussen ik hier nooit last van had.
Een kleine achtergrond wel, een 7 maand geleden heb ik een ernstig ongeluk meegemaakt en mijn nek gebroken. Langdurig veel medicatie (dafalgan, paracetamol, lorazepam, etc.) genomen.
Zit dit hiervan een late bijwerking kunnen zijn? Neem al maanden geen medicatie meer, ook niet ten tijde van toen het begon. Maar toch zeker een goede 4 maand redelijk wat binnen gekregen.
Ook bloed laten trekken en zelfde allergieën, etc. als vroeger, niets nieuws.
Iemand een idee? Sorry voor de lange tekst, maar het vele afzien het voorbije half jaar wil ik gewoon even niets hebben. En continue met de lippen/tong bezig zijn is niet aangenaam.
1 reactieReagerenMario8 januari 2025 om 13:40Bij nu 55 jaar en in het jaar 2000 heb ik ook een Roaccutane kuur gehad. Ik lees vaak dat de bijwerking van droge lippen alleen tijdens de kuur optreedt. Bij mij is het tot op de dag van vandaag nooit meer goed gekomen. Ben wel van de acne af, maar zal voor altijd droge lippen houden. Valt mee te leven, maar ik moet voor het slapen gaan nivea crème op de lippen smeren, dan even laten intrekken en vervolgens beschermen met Vaseline. Als ik dat niet doe dan zien er vreselijk uit. Vaak hoef ik tijdens de dag dan verder niets meer te gebruiken. Waar je ook tegenaan loopt is dat je lippen voor sommige bestanddelen in tandpasta’s extra gevoelig zijn. Ik moet echt diverse merken proberen, totdat ik een goede heb die mijn lippen niet te veel uitdrogen. Kortom, er valt mee te leven, maar soms heb ik wel eens spijt dat ik er ooit aan begonnen ben.
Reageren