Bultje gehemelte (keert telkens terug), dokter zegt virus..?

Hier ook een foto

Reactie

Het een talgkliertje zijn dat zo nu en dan ontsteekt

Reactie

Nee, dat is geen virus. Ik heb zo'n bultje helemaal achterin aan de bovenkant op het zachte gedeelte zitten en dat zit er al jaren. Ik heb het idee dat het een uiteinde van een zenuw of een klier is. Er komt vocht in een inie-mini- ballonnetje en als je het kapot drukt, komt er vocht uit. Daarna begint het weer opnieuw. Zo te lezen zijn we lang niet de enigen die daar last van heeft...

Reactie

Een verstopt talgkliertje?!

In je mond? Daar groeien toch geen haren???

Reactie

Haren komen uit haarzakjes en niet uit talgklieren

Reactie

Bedankt voor jullie reactie!

Ik vind het zelf meer op een soort speldenkopje 'poliepje' lijken. Mijn huisarts dacht dat het wellicht het uiteinde van een ontsteking van mijn kies is. Dat lijkt me onwaarschijnlijk. Ik had onlangs foto's laten maken van mijn kiezen en daar was niets op te zien. Dit bultje keert wekelijks terug. Het irriteert me dus dan krab ik 't maar weg en dan is 't over. Enkele dagen later voel ik 't weer opkomen. Het blijft tot dusver een raadsel en huisartsen kunnen 't dus ook niet plaatsen! Ach, het zal wel niks ergs zijn.

Reactie

Denk eerder een verstopt speekselkliertje. Ik heb het ook en merk na het eten van iets stevigs zoals stokbrood of pizza, dat het dan weer weg is, om na paar dagen weer terug te komen. Door het eten druk ik m dus blijkbaar leeg, en na een paar dagen zit ie er weer, tot ik weer iets stevigs eet.

Reactie

Hallo, ook ik heb last van blaasjes, prik ze altijd door omdat ik het een vervelend gevoel vind.

volgens mij ligt het ook wel aan wat je eet, ik heb het gevoel dat als ik iets eet wat iets vetter is ze sneller tevoorschijn komen,

Reactie
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Ik heb er ook last van. Volgens mij is het een speekselklieren cyste! Die komen vaak terug op dezelfde plek. Kan je het kapot maken en komt ern dan doorzichtig slijm uit? Zo ja, dan zou dat het best eens kunnen zijn.

Reactie

Hoi,

Ik heb wat research gedaan en ik denk inderdaad dat het een speekselkliercyste is, ook wel een mucocele genoemd. Ze komen echter wel zelden op het zachte gehemelte voor en vaker op de wang of lip maar goed, is allebei zacht en er zitten op beide plekken speekselklieren. Hij komt sinds en jaar wekelijks terug. Ik heb gelezen dat ze 'm soms weg laten halen dus ik ga informeren bij de huisarts.

Jullie ook succes ermee!

Reactie
Reageer op: Bultje gehemelte (keert telkens terug), dokter zegt virus..?
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief