Zoeken Vraag het forum

Weer beginnen met pil na 5 maanden stoppen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi,

Ik heb de pil 2 jaar ongeveer geslikt. Het laatste jaar heb ik hem doorgeslikt, ik had dus geen stopweek meer. Ik heb 1 keer een doorbraakbloeding gehad. Toen mijn relatie uitging stopte ik meteen met de pil zonder de strip af te maken. Ik werd toen ongesteld, daarna 4 maanden niet meer. Toen weer wel en daarna heb ik meteen seks gehad, maar die was deels onveilig. Mijn vraag is nu of ik weer kan beginnen met de pil, wanneer heb ik dan de zekerheid weer dat ik niet zwanger wordt? En wanneer kan ik het beste een zwangerschapstest doen?

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Een zwangerschapstest doe je normaal vanaf de eerste dag van de nieuw te verwachten menstruatie als die uitblijft.
    Als je onregelmatig menstrueert, kun je testen na 2,5 -3 weken na de seks.

Met de pil kun je gewoon beginnen. Het beste op de eerste dag van de menstruatie dan is de pil meteen weer werkzaam. Begin je op een andere dag, dan moet je de pil eerst 14 dagen achter elkaar genomen hebben voordat je weer beschermd bent.

Reageren
Reageer op: Weer beginnen met pil na 5 maanden stoppen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.