Zoeken Vraag het forum

honing aan mijn ?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • maartje

sorry emma tikte op de verkeerde naam,hopeloos mijn nichtje zit ook op de site bij dokter .nl dus het vorige bericht was wel van mij,en mijn nichtje zei dat ik naar de dokter moet voor de pil.voor mijn eigen zekerheid.

Tara

Hallo Maartje, zolang jij nog geen seksueel contact hebt, is er toch geen reden om aan de pil te gaan? Waarom zegt jouw nichtje dat?

Groetjes

Reageren
    maartje

Dag tara omdat ik lichamelijk al veel verder ben als mijn klas/leeftijd genootjes,schaamhaar,aardig grote tietjes en pas mijn eerste menarche gehad.ik menstrueer zegt mijn nichtje en je ben dan vruchtbaar,en omdat mijn borsten groot zijn. en de jongens nu al om mij heen zwermen.daarom zei ze het

Reageren
    Tara

Ok, en wat denk je zelf van het geheel? Heb je ook nog eigen gedachten voordat je je laat ‘beïnvloeden’ door een internet-site of je eigen nichtje? Wat vind je van jezelf?

Groet, Tara

Reageren
    maartje

tara ik wil het nu nog niet nee ben nog te jong, maar de jongens beginnen mij wel te plagen een beetje tara.In het zwembad trok er 1 opeens snel mijn slipje naar beneden.stond ik daar te kijk even.

Reageren
    Tara

Hai Maartje, ja, heel erg kinderachtig van die jongens die dat wel in groep-vorm durven te doen, stoer hoor maar niet heus om jouw slipje weg te trekken. Ik denk dat ik ‘m meteen een knietje had gegeven (want dat leer ik mijn dochter, van jouw leeftijd, namelijk ook ;). Dat plagen komt voort uit hun eigen onzekerheid. Meisjes zijn veel voorlijker dan jongens op deze leeftijd. Ik ben van mening dat je jezelf en je al groeiende borsten niet moet verstoppen, daar ga je alleen maar onzeker door worden, maar je kunt je op school misschien wel wat assertiever gedragen. Ben je verlegen of heb je wel een paar fijne vriendinnen waar je mee optrekt? Nou, veel vragen van mijn kant, maar ik wil je graag proberen te helpen.

Liefs, Tara

Reageren
    maartje

Maar tara het was gebeurd voor ik er erg in had.Een hoop jongens hebben toen mijn poes gezien. En ik kan soms wel echt van mij afbijten hoor.Wat dat andere betreft ja het is bij mij gewoon al in een vroege tijd begonnen met groeien van mijn lichaam.

Reageren
    maartje

tara en wat bedoel jij met dat ik mijn groeiende borsten niet moet verstoppen,het is toch wel te zien hoor tara,en maar hoe kan jij mij helpen dan

Reageren
    Jos

Maak jezelf weerbaar. Je stelt vragen waar je volgens mij best zelf antwoord op hebt. Gedraag je daar dan naar.

Jos

Reageren
    maartje

ok jos maar als ik dat dan doe mij er na gaat gedragen, word er gezegd dat ik mij daar nog niet mee bezig moet houden jos.Dus als ik mij daar dan naar gaat gedragen,krijg je dat je een naam krijg op school, moet ik mij dan zo gaan gedragen jos.

Reageren
    maartje

Nou jos ik heb mij zoals jij zei,mij ernaar gedragen.Er willen nu 4 jongens verkering met mij.omdat ik mij gedragen heb dat jij zei om te doen.

Reageren
    Laura

Maartje, je bent er toch zelf bij wat je doet? Als Jos had gezegd spring in de sloot, doe je dat toch ook niet? En dat ze verkering willen, wil toch niet zeggen dat je dat moet doen? Kan je niets zelf beslissen dan? Als jij je er niet prettig bij voelt, doe je het niet.

Laura

Reageren
    maartje

Ja hoor ik kan wel voor mijn zelf beslissen laura ech wel.Maar waar ik gewoon nog mee zit is dat een aantal jongens mijn poes/kut ,hebben gezien in t zwembad.Ik kan er toch ook niets aan doen dat ik al vroeg vrouwelijke vormen begin te krijgen/heb.

Reageren
    maartje

Maar laura hoe kan dat dan dat ik lichamelijk al heel veel verder ben als mijn klasgenoten.dat zie ik nl bij als we gesport hebben of andere dingen gedaan hebben.hoe kan het dan dat ik al zoveel schaamhaar heb ,tegenover mijn klasgenootjes die nog bijna niets of iets hebben.

Reageren
    Emma

Hoe weet jij dat, of je klasgenootjes wel of niet ‘veel’ schaamhaar hebben? Word gewoon volwassen op jouw eigen manier en zodra jij je ergens niet lekker bij voelt, stoppen en lekker naar huis gaan.

Emma

Reageren
Reageer op: honing aan mijn ?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.