- maartje7 juli 2012 om 21:25
sorry emma tikte op de verkeerde naam,hopeloos mijn nichtje zit ook op de site bij dokter .nl dus het vorige bericht was wel van mij,en mijn nichtje zei dat ik naar de dokter moet voor de pil.voor mijn eigen zekerheid.
Tara9 juli 2012 om 12:27Hallo Maartje, zolang jij nog geen seksueel contact hebt, is er toch geen reden om aan de pil te gaan? Waarom zegt jouw nichtje dat?
Groetjes
Reagerenmaartje9 juli 2012 om 15:46Dag tara omdat ik lichamelijk al veel verder ben als mijn klas/leeftijd genootjes,schaamhaar,aardig grote tietjes en pas mijn eerste menarche gehad.ik menstrueer zegt mijn nichtje en je ben dan vruchtbaar,en omdat mijn borsten groot zijn. en de jongens nu al om mij heen zwermen.daarom zei ze het
ReagerenTara9 juli 2012 om 19:11Ok, en wat denk je zelf van het geheel? Heb je ook nog eigen gedachten voordat je je laat ‘beïnvloeden’ door een internet-site of je eigen nichtje? Wat vind je van jezelf?
Groet, Tara
Reagerenmaartje10 juli 2012 om 12:20tara ik wil het nu nog niet nee ben nog te jong, maar de jongens beginnen mij wel te plagen een beetje tara.In het zwembad trok er 1 opeens snel mijn slipje naar beneden.stond ik daar te kijk even.
ReagerenTara10 juli 2012 om 12:44Hai Maartje, ja, heel erg kinderachtig van die jongens die dat wel in groep-vorm durven te doen, stoer hoor maar niet heus om jouw slipje weg te trekken. Ik denk dat ik ‘m meteen een knietje had gegeven (want dat leer ik mijn dochter, van jouw leeftijd, namelijk ook ;). Dat plagen komt voort uit hun eigen onzekerheid. Meisjes zijn veel voorlijker dan jongens op deze leeftijd. Ik ben van mening dat je jezelf en je al groeiende borsten niet moet verstoppen, daar ga je alleen maar onzeker door worden, maar je kunt je op school misschien wel wat assertiever gedragen. Ben je verlegen of heb je wel een paar fijne vriendinnen waar je mee optrekt? Nou, veel vragen van mijn kant, maar ik wil je graag proberen te helpen.
Liefs, Tara
Reagerenmaartje10 juli 2012 om 19:40Maar tara het was gebeurd voor ik er erg in had.Een hoop jongens hebben toen mijn poes gezien. En ik kan soms wel echt van mij afbijten hoor.Wat dat andere betreft ja het is bij mij gewoon al in een vroege tijd begonnen met groeien van mijn lichaam.
Reagerenmaartje26 juli 2012 om 23:13tara en wat bedoel jij met dat ik mijn groeiende borsten niet moet verstoppen,het is toch wel te zien hoor tara,en maar hoe kan jij mij helpen dan
ReagerenJos27 juli 2012 om 02:03Maak jezelf weerbaar. Je stelt vragen waar je volgens mij best zelf antwoord op hebt. Gedraag je daar dan naar.
Jos
Reagerenmaartje31 juli 2012 om 09:09ok jos maar als ik dat dan doe mij er na gaat gedragen, word er gezegd dat ik mij daar nog niet mee bezig moet houden jos.Dus als ik mij daar dan naar gaat gedragen,krijg je dat je een naam krijg op school, moet ik mij dan zo gaan gedragen jos.
Reagerenmaartje6 augustus 2012 om 07:53Nou jos ik heb mij zoals jij zei,mij ernaar gedragen.Er willen nu 4 jongens verkering met mij.omdat ik mij gedragen heb dat jij zei om te doen.
ReagerenLaura6 augustus 2012 om 14:56Maartje, je bent er toch zelf bij wat je doet? Als Jos had gezegd spring in de sloot, doe je dat toch ook niet? En dat ze verkering willen, wil toch niet zeggen dat je dat moet doen? Kan je niets zelf beslissen dan? Als jij je er niet prettig bij voelt, doe je het niet.
Laura
Reagerenmaartje8 augustus 2012 om 08:01Ja hoor ik kan wel voor mijn zelf beslissen laura ech wel.Maar waar ik gewoon nog mee zit is dat een aantal jongens mijn poes/kut ,hebben gezien in t zwembad.Ik kan er toch ook niets aan doen dat ik al vroeg vrouwelijke vormen begin te krijgen/heb.
Reagerenmaartje14 augustus 2012 om 10:35Maar laura hoe kan dat dan dat ik lichamelijk al heel veel verder ben als mijn klasgenoten.dat zie ik nl bij als we gesport hebben of andere dingen gedaan hebben.hoe kan het dan dat ik al zoveel schaamhaar heb ,tegenover mijn klasgenootjes die nog bijna niets of iets hebben.
ReagerenEmma14 augustus 2012 om 17:25Hoe weet jij dat, of je klasgenootjes wel of niet ‘veel’ schaamhaar hebben? Word gewoon volwassen op jouw eigen manier en zodra jij je ergens niet lekker bij voelt, stoppen en lekker naar huis gaan.
Emma
Reageren