Zoeken Vraag het forum

honing aan mijn ?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • maartje

Hallo daar allemaal ben 11,3 jaar en de jongens lopen als of zwermen als bijen om mij heen.Weet niet of dat te maken heb omdat ik de enige of de enigste in de klas ben met borstjes/borsten.Ik heb nl 75b .Of heb dat daar niets mee te maken .Vind het wel leuk dat ik aandacht krijg van de jongens,maar de vraag is komt dat door mijn borsten dan.

43 reacties
    Reageren
    Voetbalvader

Hoi, ik geloof niet dat dit bij kinderen van jouw leeftijd al een grote rol speelt.
    Het zou toch ook kunnen dat ze gewoon een aardige, leuke klasgenoot vinden? Als je de aandacht leuk vindt, is er niks aan de hand, mits je geen flauwe opmerkingen krijgt of de jongens handtastelijk worden. Dan zou ik daar zeker iets van zeggen en met je ouders en mogelijk je onderwijzer bespreken.
    Als ik jou was, zou ik er verder maar niet al te veel aandacht aan besteden en gewoon lekker genieten van je schooltijd.

Reageren
    maartje

voetbalvader ze geven de andere meisjes geen aandacht,daar lopen ze niet naar toe.ze lopen naar mij toe en nee ze betasten mij niet.ze laten wel eens af en toe vallen hoor ik van andere meisjes uit de klas.dat ik grote tietjes heb al.dus ik weet het niet. heb ook al aardig wat schaamhaar maar dat terzijde.

Reageren
    maartje

Hallo voetbalvader krijg ik nog antwoord van u op mijn vraag of bericht hierboven

Reageren
    Pieter

Hallo Maartje, wat maakt het uit waardoor jij meer aandacht krijgt van je klasgenootjes. Jullie zijn nog veel te jong om je met borsten bezig te houden en hoe jongens daar op reageren. En kennelijk ben jij er zelf ook nog helemaal niet aan toe – geestelijk – anders had je deze vraag niet gesteld en had je bepaalde signalen opgevangen. Dus wat voetbalvader heeft geantwoord, ben ik het helemaal mee eens.

Groetjes

Reageren
    maartje

hallo pieter te jong en niet aan toe, ik weet best wel dat ik al grote tieten heb hoor pieter,en dat ik ook al schaamhaar heb .ja ik heb haar op mijn kut staan.daar vallen de jongens gewoon op.alleen laat ik het niet zien of heb het niet laten zien.

Reageren
    maartje

Ik zie het al pieter jij wil mij geen antwoord geven op mijn vraag aan jou.groeten maartje

Reageren
    maartje

dag meneer pieter zou u mij alsnog even antwoord willen geven aub.zie een paar berichtjes terug dank je.

Reageren
    Pieter

Hallo Maartje, of de aandacht door jouw borsten komt, dat weet ik niet, daar ben je zelf bij dus dat moet je aan die jongens vragen. Het lijkt mij nogal stupide om een meisje aandacht te geven alleen om haar borsten, maar goed, je wordt 12 dus het zal wel met je puberteit te maken hebben. Je zegt dat je al schaamhaar hebt, dus binnenkort kun je je menarche verwachten. Je lichaam is in de groei, evenals je hormonen. Heb je daar al wat informatie over opgezocht, of heb je een oudere zus aan wie je vragen kunt stellen? Of voorlichting van je ouders? Zo niet, dan proberen we je hier op het forum te helpen…

Groet

Reageren
    hopeloos

Ik heb geen oudere zus pieter,en aan mijn ouders durf ik het niet zo te vragen.Waar kan ik die informatie krijgen dan pieter kun jij mij helpen dan, en wat is menarche.Waar vind ik die info dan pieter.

Reageren
    maartje

Ik heb geen oudere zus pieter,en aan mijn ouders durf ik het niet zo te vragen.Waar kan ik die informatie krijgen dan pieter kun jij mij helpen dan,en wat is menarche.Waar vind ik die info dan pieter.

Reageren
    maartje

help mij dan pieter jij zou mij eventueel hier verder helpen

Reageren
    maartje

waarom geeft u mij geen antwoord pieter u had mij beloofd dat u mij verder zou gaan helpen.Nu laat u opeens niets meer van u horen .

Reageren
    Emma

Hai Maartje, Menarche is het tijdstip waarop bij meisjes de eerste menstruatie optreedt, na de borstontwikkeling, de groeispurt en het ontstaan van schaamhaar. De leeftijd waarop dit gebeurt, is voor een groot deel erfelijk. Onderzoeken hebben uitgewezen dat moeders en dochters vaak sterke gelijkenissen vertonen op het vlak van de hoeveelheid bloedverlies, de duur van de cyclus en het al dan niet hebben van menstruatiepijn. Verder hangt het tijdstip ook af van factoren als stress, lichamelijke activiteit, lichaamsbouw en voeding. Het klimaat heeft geen invloed. Meisjes die steviger gebouwd zijn, menstrueren doorgaans wat vroeger. Wetenschappers brengen de timing van de menarche dan ook in verband met het bereiken van een bepaald lichaamsgewicht.

Bron:
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Menarche

Reageren
    hopeloos

emma betekend dat ,dat ik ook op moet gaan passen dan ergens voor omdat ik ga menstueren.Emma moet ik dan al aan een pil dan emma.ik begin een dame te worden dan zeker.Omdat de meeste meisjes in mijn klas nog niet eens schaamhaar en tietjes hebben.hoe kan ik dan bijna de enige zijn emma.

Reageren
Reageer op: honing aan mijn ?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.