- Hopeloos en wanhopig20 juli 2018 om 13:03
Beste allemaal,
Ik hoop dat mijn bericht hier een wereld voor mij zal openen.
Al 1,5 a 2 jaar kamp ik met ‘gezondsheidspoblemen’ , het begon allemaal na een familie dagje met leuke inspannende activiteiten! Ineens werd ik duizelig en ligt in mijn hoofd, de volgende dag had ik last van mijn gewrichten en maakte de duizeligheid plaats voor wazig gevoel in mijn hoofd, wazig zien, zweten. Ik dacht dit waait wel weer over en heb afgewacht, het werd erger en kreeg er ook een druk op mijn borst bij,pijn tussen de schouderbladen etc. Ik naar de huisartsenpost en mijn hart en longen etc waren in orde! Enfin, inmiddels 2 jaar later en een hoop dokter bezoeken, psycholoog en ercho therapeut later ben ik er nog erger aan toe en lijkt het met de week erger te worden.
-bloed is onderzocht op een 10-tal dingen (dit was allemaal in orde, echter was mijn b12 170 en is deze opnieuw geprikt, deze staat nu op 632 zonder het gebruik van sublementen in 5 maanden tijd).
– Kno arts, ook niet kunnen vinden wat betreft het evenwichtsorgaan e.d
– dokter gooide het op stress, echter is dit ook uitgesloten door psycholoog.
– daarna gooide dokter het op hyperventilatie dan wel gronisch, ook uitgesloten door ergotherapeut.Ik zit mijn handen in het haar, ben een vrouw van 28 maar voel mezelf alsof ik 82 ben! VERSCHRIKKELIJK! En ben inmiddels ook ‘bang’ dat ik iets ernstigs onder de leden heb.
Klachten ;
-buikpijn
-maagpijn
-rugpijn
-pijn schouderbladen
-gewrichtspijnen
-brandend gevoel in handen,benen en rug
-duizelig
-wazig zicht
-wazig gevoel hoofd
-misselijk
-steken in ribben
-erg moeIk ben vast wel iets vergeten, maar dit zijn de belangrijkste en meest storende klachten. Het begint mijn leven te beïnvloeden. Dokter kan niks vinden (of kijkt niet goed verder). Kno, ergo , psycho hebben evenwichtsorgaan, stress, burn out, hyperventilatie e.d uitgesteld!
Hebben jullie misschien een idee? Of ervaren jullie hetzelfde als mij? Is er iets aan gedaan? Zoja, hoe voel je je nu.
Groetjes, een wanhopige vrouw!
4 reactiesReagerenAnoniem25 juli 2018 om 23:32Ik beh helaas wel wat ervaringen met de gezondheidszorg. Ik weet dat het soms lastig kan zijn om een oplossing te vinden.
´dokter gooide het op stress´. Huisarts ? Ze moeten toch wat roepen …
Citaat ´Al 1,5 a 2 jaar kamp ik met ‘gezondsheidspoblemen’ , het begon allemaal na een familie dagje met leuke inspannende activiteiten!´ Dat lijkt mij het enige aanknopingspunt, bij afwezigheid van meer informatie.
Wat zou het kunnen zijn ? De ziekte van Lyme ? Een andere infectieziekte ? Dat het met die activiteiten te maken heeft is nogal voor de hand liggend. Aard van de activiteiten, plaats ? Schade aan het centraal zenuwstelsel ? Misschien rare beweging met de nek, val op de rug, kwam er iets hards op je hoofd ? Steek door insect ?
Als het gaat om een infectieziekte is het mogelijk dat de oorspronkelijke aanwijzingen die je had kunnen vinden in het bloed weg zijn. Dat betekent niet dat er niets te vinden is. Sleutelwoord ´lazy medicine´.
Artsen weten zo weinig …
Vooral omdat je zo jong bent raad ik je aan om dit goed te laten onderzoeken, en om zelf ook onderzoek te doen. Geef vooral niet op !
ReagerenAnoniem26 juli 2018 om 06:42Hoi, ik heb pressies het zelfde!
Mijn klachten begonnen met koud hebben en een gevoel dat je elk moment van zwakte kunt neer vallen.
daarna koorts, en een voor een kwam het volgende, aanhoudende diaree, pijnlijke tong, ogen werden rood, gewichtsverlies,geen energie, regelmatig besef stoornis,en als laatste nachts een erge steek in mijn zij.
Eerst kwam er voor elk dingetje een kuurtje maar dat mocht niet baten.
toen de bloedonderzoeken, echter was mijn vorige huisarts daar niet zo van die vulde in wat die dacht dat het was… Ik had toen een B12 en D te korten, dit heb ik later weer recht gezet.
Mijn klachten waren voor een weekendje weg en kwamen toen keurig terug.
verdere onderzoeken bij een andere huisarts deze heeft gelijk het hele lijstje ingevuld, Geen diabetes,bloedplaatjes waren goed, ook had ik geen infectiewaarde, (maarja slikte ook dagelijks ibuprofen) coeliakie was het niet en zo veel meer.
Zit een beetje met m’n handen in het haar, wel heb ik een periode van stress gehad, hier ben ik na genoeg over heen door mijn psycholoog.
Iemand een idee?
ReagerenDeEersteAnoniem27 juli 2018 om 01:04…
nr2 ….
Het lijkt me sterk dat het precies hetzelfde is. Misschien een eigen draadje beginnen ?
Het lijkt me zelfs een heel ander verhaal. Aanleiding en oorzaak klachten ?
Een huisarts … een bloedonderzoek zou ik eerder door een internist laten doen.
´regelmatig besef stoornis,´ geen idee wat je bedoelt.
Is koorts een subjectief gevoel of een gemeten verhoging avn de temperatuur ?
´Iemand een idee?´ Ik kan roepen ´het is psychisch´, niet zo aardig maar het is ook niet zo aardig dat je jouw probleem in het draadje van de TS plaatst. Gebruik je medicijnen / Die kunnen ook van alles doen.
Volgens mij een totaal ander probleem dat dat van de topic starter.
ReagerenCatootje28 juli 2018 om 12:39@Hopeloos en wanhopig. Naast doktersbezoek misschien eens advies vragen op natuurgeneeskundig gebied. Op alternatief gebied zijn andere testmethoden voorhanden dan bloedonderzoek. Alleen bloedonderzoek zegt niet zo heel veel. Zo iemand kan ook kijken naar factoren als candida, darmflora, parasieten, tekorten aan bepaalde stoffen enz.
Een verhoogd vitamine B12 in het bloed kan soms wel een aanwijzing zijn voor een bepaalde aandoening. Eventuele medicatie, inclusief de pil, kan ook ontregelend werken. In het algemeen is het beter om te zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment, waardoor je bloedsuikerspiegel stabiel blijft.
@Anoniem, ibuprofen werkt natuurlijk danig ontregelend op je hormoonhuishouding, zorgt voor tekorten aan tal van vitaminen en mineralen, waaronder ijzer, vitamine B12, foliumzuur en kalium, en door irritatie van de slijmvliezen ontstaan bij langer gebruik tekorten aan eigenlijk alle voedingsstoffen. Bij pijnklachten is het beter om wat te doen aan de oorzaken en anders zijn er natuurlijke, pijnstillende middelen die vaak ook sterk werken, zonder de nare bijwerkingen.
Reageren