Zoeken Vraag het forum

menstruatie / zwangerschap?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Even het volgende: Ik heb vanaf februari tot en met mei de pil geslikt. Tijdens de pil iedere keer ongesteld geweest alleen wat minder als voordat ik de pil slikte.
    Ik ben in mei gestopt met de pil omdat ik last had van buikpijn en dacht dat het door de pil kwam. In maart voor het laatst seks gehad.

Nu heb ik 28 dagen na het stoppen van de pil 5 dagen bruin bloedverlies gehad, nu lijkt het alsof mijn buik de laatste weken wat in omvang is toegenomen, ik ben niet aangekomen (3 kilo afgevallen) Ik heb meerdere testen gedaan verdeeld vanaf april-juni allemaal negatief.

Mijn vraag is of een zwangerschap toch mogelijk is? Ik wordt een beetje bang gemaakt door verhalen die je op internet leest. Ik ben er best wel door aan het stressen..

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat is toch wel zeer onwaarschijnlijk dat je zwanger bent. Dan zou je nu al ruim 3 maanden zwanger moeten zijn. In die tussentijd zou je beslist wel een positieve test hebben gehad.

Reageren
    Anoniem

Zou mijn buik kunnen opzetten door stress dan? Ik kan de angst maar moeilijk loslaten

Reageren
    John (moderator)

Dat kan zeker door stress veroorzaakt worden.
    Je kunt natuurlijk ook even bij de huisarts langs gaan en het met hem/haar bespreken

Reageren
    Anoniem

Is het normaal dat de eerste menstruatie na stoppen pil alleen bruin bloedverlies is? En heeft er dan een eisprong plaatsgevonden of niet?

Reageren
    John (moderator)

Dat kan inderdaad. De vraag of er een eisprong is geweest kan ik helaas ook niet beantwoorden.

Reageren
Reageer op: menstruatie / zwangerschap?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.