Zoeken Vraag het forum

Kort na elkaar ongesteld

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi,

Ik ben 14 januari ongesteld geworden tot en met de 21e dus 8 dagen terwijl ik normaal maar 4 dagen ben. Ik slik de pil niet. De laatste paar dagen van die 8 was het bloedverlies wel minimaal, maar het was er wel. Omdat ik wil dat het zou stoppen heb ik op een van de laatste dagen van de bloeding 2 pillen tegelijk geslikt en toen stopte het inderdaad.

Nu merk ik vandaag ineens weer bloedverlies, er hebben dus maar 4 dagen tussen gezeten. Zou dit nu ff komen door de pil of is er echt meer aan de hand?? Gezien ik normaal ook echt niet zo lang bloedverlies heb.

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Waarom zou je 2 pillen tegelijk slikken? Die pillen doen aan de bloeding dier op dat moment is helemaal niks. Daar is die ook niet voor bedoeld. Je schreef dat je de pil niet slikte, hoe heb je dat gedaan met die twee pillen tegelijk? Ben je nou wel met de pil gestart dan of heb je alleen die 2 genomen?

Reageren
    Anoniem

Het is bij die 2 gebleven. Slik nu dus weer gewoon niks. Maar omdat ik ineens zo lang bleef na vloeien en het nu weer terug is betwijfel ik of deze bloeding nu door die 2 pillen komt. Ik denk dat het wel echt weer een menstruatie is, maar geen idee waarom zo kort op elkaar. Mijn cyclus lijkt door de war maar waarom..

Reageren
    John (moderator)

Ik snap niet zo goed hoe je erbij komt om die 2 pillen te slikken. Daar zijn die toch echt voor bedoeld. Je gooit alleen maar de hele boel in de war. En de bloeding stoppen doen ze niet. Doe je dat vaker zo?
    Hoe oud ben je?

Reageren
    Anoniem

Nee nooit, maar ben ook nog nooit zo lang ongesteld geweest. Ik slik al zeker een jaar geen pil meer. 22 jaar

Reageren
    Webmeisje

Je zou eens wat kunnen opzoeken op internet over oestrogeendominantie en wat je eraan kan doen. Het oestrogeen is dan te hoog ten opzichte van progesteron. Het kan vele klachten bevorderen, zoals langdurige menstruatie. Gelukkig kan je er zelf veel aan doen, met voeding en bepaalde middelen.

Reageren
    Anoniem

Het lijkt niet echt door te zetten. Het blijft bij een paar drupjes. Kan ik dit nu aanzien voor menstruatie of gewoon tussentijdsbloed verlies en verder negeren?

Reageren
    John (moderator)

Het zou een doorbraakbloeding kunnen zijn vanwege die 2 pillen. Je kreeg namelijk een dosis hormonen binnen die daarna weer gestopt werden.
    Ik zou het gewoon even aanzien. Als het blijft aanhouden, ga dan even naar de huisarts

Reageren
Reageer op: Kort na elkaar ongesteld
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

4 min leestijd

Hoe groot is de kans op een zwangerschap?

4 min leestijd

Seks tijdens de zwangerschap: wat verandert er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.