Zoeken Vraag het forum

Plotseling lange menstruatie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • 92vraag

Hoi allemaal,

Sinds 7 maanden ben ik gestopt met de pil, met de wens om zwanger te worden. De eerste 3 maanden is de menstruatie wat onregelmatiger geweest (2x 30 dagen en 1x 40 dagen). Daarna is mijn cyclus steeds rond de 26-28 dagen geweest. In alle maanden had ik weinig klachten en bloedverlies was niet heel hevig. De klachten waren precies zoals als tijdens het gebruik van de pil. Deze maand ben ik weer ongesteld geworden. Normaal gesproken duurt dit 7 dagen. Op de achtste dag had ik nog steeds bloed. In de loop van de dag kwam hier heftige buikpijn bij met heviger bloedverlies. Deze krampen herkende ik wel van de periode voordat ik de pil gebruikte. 2 dagen pijnstilling gebruikt voor de krampen. Deze dagen waren er ook wat klonten zichtbaar in het bloed. Op de 9e en 10e dag kwam hier ook diarree bij. Het bloedverlies houdt echter nog steeds aan, dit is de 12e dag. Het wordt wel minder in hevigheid. Is dit iets om mij zorgen over te maken? Moet ik langs de huisarts als het bloeden morgen ook nog aan houdt?

9 reacties
    Reageren
    92vraag

Nog een aanvulling: in de 4 dagen voordat ik ongesteld werd (vanaf dag 23 vorige cyclus) begon er licht bloedverlies/roze afscheiding. Ik denk ongeveer 1-2 druppels per dag. 2x begon dit na de seks, de andere dag spontaan. Met daarbij veel klachten zoals vermoeidheid, pijnlijke borsten en prikkelbaar zijn.

Reageren
    Catootje

Langdurige menstruatie, klonters en roze afscheiding kunnen te maken hebben met een tekort aan progesteron ofwel oestrogeendominantie. Pil bevordert oestrogeendominantie en zorgt voor verlies van vitaminen en mineralen. Herstelt zich niet zomaar vanzelf als je er niks aan doet.

Reageren
    John (moderator)

Als het bloeden blijft aanhouden, ga dan inderdaad even naar de huisarts. Het kan een gevolg van het stoppen met de pil zijn

Reageren
    Pet

Ik bloed al 3 maanden , heb van alles voorgeschreven gekregen maar niks helpt

Reageren
    John (moderator)

Vraag dan een verwijzing voor de gynaecoloog

Reageren
    Peet

Ben nu al langer dan 4 maanden ongesteld , heb overgangshormonen gehad , toen doorbraak bloeding en dat stopt niet

Reageren
    John (moderator)

Daar zou je dan toch mee naar de gynaecoloog moeten gaan

Reageren
    Catootje

In elk geval naar je huisarts. Daarnaast kan een orthomoleculair therapeut kijken naar je hele gezondheidssituatie en kunnen helpen om je hele hormoonhuishouding meer in balans te krijgen. Kunstmatige hormonen werken natuurlijk ontregelend op je hele systeem.

Reageren
    Rania

Heb bloedverlies nu alle 30 dagen heb vanalles gekregen niets helpt

Reageren
Reageer op: Plotseling lange menstruatie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.