- Anoniem11 september 2016 om 08:42
Ik ben sinds oktober 2015 gestopt met de pil. Mijn menstruaties kwamen altijd netjes om de 4 weken na het stoppen met de pil. Totdat ik in juni niet meer ongesteld werd. In juli heb ik meerdere zwangerschapstesten gedaan en waren allemaal negatief. Ik ben drie weken geleden bij de huisarts geweest en heb mijn bloed laten prikken. Ik bleek niet zwanger en verdere bloedwaardes waren in orde. De huisarts raadde me aan om weer 3 maanden met de pil te beginnen, maar dit doe ik liever niet en waarom zou je je lichaam nóg meer in de war brengen? Je lichaam moet toch een keer van de pil af??
Ik begin het behoorlijk irritant te gaan vinden om steeds te moeten wachten op die menstruatie! Soms heb ik krampjes in mijn buik en denk ik dat het gaat komen, of ik krijg twee dagen pijnlijke tepels, ook mijn buik voelt dikker dan normaal en krijg ik veel pukkels. Is mijn lichaam gewoon in de war en moet ik het alleen maar tijd geven? Of is hier meer aan de hand? Ik ben ooit eens eerder twee jaar met de pil gestopt, maar ik had nooit problemen met mijn menstruatie.1 reactieReagerenJohn (moderator)
11 september 2016 om 09:32Ik denk dat het goed zou zijn om met de klachten naar de gynaecoloog te gaan.
Reageren
Opnieuw aan de pil beginnen is idd een beetje vreemde optie. Er moet eerst eens worden gekeken waarom je menstruaties uitblijven.
Ga dus naar de huisarts en vraag een verwijzing voor de gynaecoloog