al 5 jaar lang ongesteld

Ik ben 19 jaar en toen ik 13 was werd ik voor het eerst ongesteld. Mijn menstruatie was heel hevig en duurde erg lang, wel 6 weken, dan was ik het 2 dagen niet en zo ging het verder. Ik vertelde het mijn moeder die verbaasd was en met me naar de dokter ging, zij kwam met het advies om aan de anticonceptie te gaan, ik was toen 14. Er werd besloten om een soort buisje in mijn linkerarm te laten schieten waardoor mijn menstruatie in een normale cyclus zou komen. Dagen werden weken en weken werden maanden tot ik twee jaar lang iedere dag ongesteld was, de dokter bleef maar zeggen, geef je lichaam de tijd eraan te wennen maar na zo lang gaf ik aan ik iets anders wilde proberen omdat ik er gek van werd. Toen werd er besloten om een spiraal te plaatsen, ik werd toen bijna 17. Mijn moeder is altijd heel positief over haar spiraal en dat ze bijna niet ongesteld is. Ik heb toen mijn spiraal laten plaatsen maar de ongesteldheid bleef! Na een jaar was ik nog steeds ongesteld, bijna 18 en we kregen een andere dokter. Ik heb haar toen mijn hele verhaal uitgelegd en ze schrok ervan dat mijn vorige dokter er zo weinig aan heeft gedaan. Er zijn toen echo's bij me gemaakt, kweekjes en cellen afgenomen maar alles IS gezond en ziet er prima uit. Mijn spiraal zat wel scheef dus heeft ze een nieuwe geplaatst. Jaja, de ongesteldheid bleef. Nu slik ik sinds 2 maanden de pil erbij, waardoor ik niet meer ongesteld ben. Zodra ik stop met de pil gaat het de ene naar de andere dag weer verder alsof er niks gebeurd is.
    Nu is alleen als anticonceptie de pil voor mij niet verstandig, ik ben een sloddervos in zulke dingen en zal hem niet altijd trouw slikken en vergeten.
    Ook moet ik zeggen dat de menstruatie die ik dus iedere dag door heb niet veel is, maar ik wel altijd een tampon in moet, ook is het bruin van kleur, soms wel rood. Ook heb ik nooit last van rugpijn of buikpijn.

Ik kan nu weer naar de dokter gaan, maar ik ben o zo bang dat er weer wat met dat spiraaltje gedaan moet worden en oh, dat doet me zo vreselijk zeer. Het herplaatsen van het spiraal heb ik ook in het ziekenhuis laten doen na een ruggenprik.

Ik heb nog nooit iemand na het vertellen van mijn verhaal iets gehoord als 'dat heb ik eerder gehoord!' Ik zit met de handen in het haar en wil zo graag een oplossing.

Heeft iemand tips/advies, komt het bij iemand anders ook voor?
    Help!

Reageren

In die mate ben ik dat nog niet zo erg tegengekomen.

Ik zou je toch willen adviseren om bij je huisarts een verwijzing te vragen naar een gynaecoloog. Ga dan wel naar een academisch ziekenhuis. De expertise is daar toch groter.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: al 5 jaar lang ongesteld

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe