- Anoniem10 februari 2015 om 21:23
Ik heb een week na mijn menstruatie continu lage onderbuikpijn, net of ik weer ongesteld moet worden. Dit houdt nu al zo een 2 weken aan. Dit heb ik nooit eerder gehad. Ben een vrouw van 42 jaar en slik geen pil. Heb ook geen bloedverlies.
Maak me wat zorgen over wat het zou kunnen zijn. Wie heeft ook deze klachten wel eens gehad?5 reactiesReagerenJohn (moderator)
10 februari 2015 om 23:22Je hebt verder geen klachten zoals pijn of branderig gevoel met plassen of vaker plassen? Geen extra afscheiding?
ReagerenAnoniem11 februari 2015 om 05:41Nee, geen klachten met plassen en geen extra afscheiding, alleen die akelige pijn, soms vaag, soms best heftig.(het lijkt op menstruatiepijn) Wat zou het kunnen zijn?
ReagerenJohn (moderator)
11 februari 2015 om 08:55Het zou ovulatiepijn kunnen zijn. Ik denk dat goed is om bij de huisarts een verwijzing te vragen voor de gynaecoloog
ReagerenAnoniem11 februari 2015 om 18:36Bedankt voor je antwoord Tandor. Als het ovulatiepijn zou zijn, waarom dan gelijk een verwijzing vragen voor de Gynaecoloog en wat zou deze voor onderzoeken gaan doen? Maak me wat zorgen.
ReagerenJohn (moderator)
11 februari 2015 om 19:33De gynaecoloog kan een inwendig onderzoek doen en kijken of alles in orde is met je baarmoeder en eierstokken. Je zou een cyste op een eierstok kunnen hebben die de heftige pijnklachten tijdens de ovulatie veroorzaakt. Maar dat moet dan toch eerst even worden onderzocht.
Reageren