- Anoniem10 december 2014 om 16:25
Ik heb een vraag, ik heb de pil een maand door geslikt, in die maand ben ik 4 keer de pil vergeten. Ik heb onveilige sex gehad maar hij is niet in mij klaargekomen. Ik ben direct gestopt met de pil slikken omdat ik ongesteld wilde worden( de strip was nog niet af). Een week later was ik nog niet ongesteld en heb een zwangerschap test gedaan,er kwam uit dat ik niet zwanger was. Het is nu 5 dagen verder maar ben nog steeds niet ongesteld.
Wat moet ik doen? Ik begin me zorgen te maken
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
10 december 2014 om 17:09In welke week (weken) ben je de pil vergeten?
Reageren
Heb je de bijsluiter niet gelezen?Anoniem10 december 2014 om 17:451 in de 1ste , 2 in de 2de week en 1 in de laatste week
Waarvan de bijsluiter ?
Reageren
Ik zit al 2jaar aan de pilJohn (moderator)
10 december 2014 om 22:10Ik bedoelde de bijsluiter van de pil. Die zit in ieder doosje
Die in de tweede week waren niet erg, maar die andere weken wel. Je hebt toch een risico op zwangerschap.
De geldende regels:
pil vergeten 1 ste week:
Als er 7 dagen voorafgaand aan het vergeten ook al was dat in de stopweek onbeschermde seks is geweest:
De MAP z.s.m. innemen en de daarop volgende 7 dagen aanvullende contraceptie gebruiken.(condoom)Pil vergeten 2de week:
Niets aan de hand. Pilstrip gewoon afmaken.Pil vergeten 3de week:
Reageren
Meteen na het vergeten een stopweek inlassen of zonder stopweek doorgaan met de volgende pilstrip. Anders menstruatie afwachten en als die uitblijft naar de huisarts voor een overtijd behandeling.