Zoeken Vraag het forum

menstruatie bruin ipv rood

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

hallo,
    ik ben 16 jaar, ik moest vandaag mijn maandstonden krijgen. Ik ging rond 4 uur in de namiddag naar het toilet en ontdekte dat ik een heel klein beetje bloed verlies had maar dat was BRUIN. Ik dacht dat het gewoon was omdat het, het begin was maar als ik later op de avond opnieuw naar het toilet ging was er niets veranderd (wat normaal wel zo is). Het was nog altijd BRUIN en nog altijd heel weinig. Ik ben nu redelijk bang dat ik zwanger ben maar dat kan bijna niet want ik neem de pil en gebruik altijd condoom. Weet iemand raad?

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat kan bij pilgebruik nog weel eens voorkomen. Niet druk maken en gewoon even afwachten of doorbraakbloeding er nog gaat komen. Die hoeft namelijk niet altijd precies op de dag gelijk te komen.

Reageren
    Anoniem

maar is dat dan niet raar? ik neem nu al bijna een jaar de pil, krijg mijn regels altijd op de donderdag maar heb dit nog niet meegemaakt. Hoe komt het dat dit nu plots zo is?

Reageren
    John (moderator)

Dat is zeker niet raar. Dat komt wel vaker voor hoor. Kan ook heel goed zijn dat je doorbraakbloeding een keer uitblijft. Dat kan te maken hebben met de dikten van het baarmoederslijmvlies. Gezien je leeftijd is het mogelijk dat je baarmoederslijmvlies langer nodig heeft om aan te groeien na een doorbraakbloeding.

Reageren
Reageer op: menstruatie bruin ipv rood
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.