- E2 november 2010 om 15:04
Hallo,
Mijn menstruatie is bijna een week later dan gewoonlijk gekomen. Ik weet dat het normaal is dat de menstruatie niet altijd regelmatig. Maar wat ik wel raar vind, is dat m’n afscheiding alleen maar bruin is. Het is niet rood geweest, zoals normaal. Normaal gesproken vloei ik vrij hevig in het begin van de menstruatie, maar dat is nu ook niet het geval.
Ik slik niet de pil. Ik heb wel verhalen en vragen gelezen over dit onderwerp, maar zij slikte vaak de pil. Ik heb wel seksuele gemeenschap gehad en dit was niet altijd volledig veilig.
Ik maak mij toch wel een beetje zorgen, omdat ik dit nooit eerder heb gehad. Zou het kunnen zijn dat ik zwanger ben, of komt dit door iets anders? Alvast bedankt voor het helpen en meedenken.
Groetjes, E
11 reactiesReagerenE3 november 2010 om 14:09Ik heb inmiddels een zwangerschapstest gedaan en er kwam uit dat ik niet zwanger ben.
Ik vraag me alleen nu nog steeds af hoe het komt dat ik de gehele menstruatie alleen maar bruin bloed heb…
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Ik zit nu ook een beetje met het dilemma: Moet ik nou vertrouwen op deze ene test, of zal ik er nog één doen? En moet ik er nou mee naar de dokter, of gewoon afwachten tot ik weer ongesteld ben?
Als je kan helpen, heel graag reageren. Ik weet nu niet zo goed wat ik hiermee moet doen.
Groetjes, E
ReagerenE3 november 2010 om 20:49Heeft hier iemand ervaring mee?
Sorry ben een beetje wanhopig… Ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen, vandaar dat ik nog een keer reageer..
ReagerenAnoniem3 november 2010 om 21:10Lees verder op:
Bruine afscheiding i.p.v. menstruatie
Reageren
http://www.dokter.nl/forum/Menstruatie/90666-Bruine-afscheiding-ipv-menstruatie.htmlE3 november 2010 om 23:02[b]Anoniem schrijft:[/b]
[quote]Lees verder op:Bruine afscheiding i.p.v. menstruatie
http://www.dokter.nl/forum/Menstruatie/90666-Bruine-afscheiding-ipv-menstruatie.html%5B/quote%5DBedankt voor de tip! Ik heb het helemaal gelezen, maar ben er nog niet wijzer uit geworden. Het gaat voornamelijk over vrouwen die de pil slikken of net gestopt zijn en dus aan het ontpillen zijn.
Ik slik al meer dan twee jaar geen pil meer. Ik denk tot dit toch anders is, omdat ik niet met de effecten van de pil zit.
Ik ben normaal gesproken redelijk regelmatig ongesteld (28 dagen). Ook heb ik daarbij buik- en rugpijn… Maar dat is dit keer helemaal weggebleven en heb ook geen doorbraakbloeding gehad. Het bleef maar bruin.
Ik heb inmiddels geen bruine afscheiding meer (na een week), maar twijfel nog wel heel erg of dit wel een menstruatie was.
Weet iemand meer hierover, zonder de pil te slikken?
ReagerenFleur3 november 2010 om 23:41Bruine afscheiding zou een teken kunnen zijn van een inzettende menopauze, de overgang dus. Heeft u deze mogelijkheid wel eens overwogen?
Ook allerlei gynaecologische ontstekingen en soa’s kunnen bruine afscheiding veroorzaken. Meestal gaat dit gepaard met andere symptomen zoals pijn.
Zeldzame oorzaken zoals gynaecolgische kankersoorten vertonen zich soms ook met bruine afscheiding. Pijn in de onderbuik en de rug zijn vaak de begeleidende symptomen.
Bij zorgen over uw gezondheid, gaat u het beste even naar de huisarts voor een gynaecologisch onderzoekje.
ReagerenE4 november 2010 om 12:51Ik was er vergeten bij te vertellen dat ik 21 ben. Het zal dus waarschijnlijk geen overgang zijn.
Ik heb een afspraak gemaakt bij de huisarts. Ik zal jullie op de hoogte stellen als ik meer weet. Misschien hebben andere daar weer wat aan!
ReagerenAnoniem5 november 2010 om 00:30Succes bij de huisarts! Ik ben benieuwd wat er aan de hand is.
ReagerenAnna22 juli 2011 om 08:57Het is al een tijdje geleden, maar weet jij nog wat er aan de hand was als je dit had?
Reageren
Ik heb al jaren af en toe bruin bloed, maar de afgelopen tijd wordt het steeds vaker. Ik ben ook niet aan de pil en kan nog niet in de overgang zijn en op internet wordt ik niet veel wijzer (ze beginnen allemaal over zwangerschap of kanker). Ik heb de huisarts al gebeld maar die is op vakantie.Erna22 juli 2011 om 16:59Afwijkingen aan de baarmoederhals misschien? Dat is inderdaad een voorstadium vaan baarmoederhals kanker. Daarom zou ik zeker naar de huisarts gaan om de baarmoederhals te onderzoeken middels een gynaecologisch onderzoek en een uitstrijkje, om als het nodig is, snel te kunnen behandelen. Onbehandeld kunnen dit soort afwijkingen op den duur veranderen in kanker en kun je er zelfs aan overlijden. Andere mogelijk oorzaken zijn piliepen, cysten en andere afwijkingen aan de baarmoeder. Neem jouw klachten serieus en zorg voor een diagnose en zo nodig een behandeling. Wacht hier niet te lang mee!
ReagerenMinna1 augustus 2012 om 23:59@Anna
Reageren
Weet je al wat je had met die bruine menstruaties? Ik slik ook nooit de pil, heb wel een koperspiraaltje nu voor de deerde keer in 15 jaar. Ik ben 35 en moeder van 2. Deze maand was mijn menstratie 1 week te laat. Ik heb allerlei klachten gehad voor deze donkerbruin menstruatie: buikpijn, krampen in mijn onderbuik en anus, misselijkheid, vreemd in eigen lichaam gevoeld. Een week lang!! Ik ben in die week ook enorm depressief geweest. Nu heb ik 2 dagenlang die “smurrie”. Raar en eng vind ik dat. De klachten zijn wel bijna allemaal over. Ik vind het verdacht. Weet iemand wat dit kan zijn?Anoniem20 augustus 2016 om 23:59En?
Reageren