- Anoniem14 augustus 2014 om 21:05
hallo,
ik ben 16 jaar, ik moest vandaag mijn maandstonden krijgen. Ik ging rond 4 uur in de namiddag naar het toilet en ontdekte dat ik een heel klein beetje bloed verlies had maar dat was BRUIN. Ik dacht dat het gewoon was omdat het, het begin was maar als ik later op de avond opnieuw naar het toilet ging was er niets veranderd (wat normaal wel zo is). Het was nog altijd BRUIN en nog altijd heel weinig. Ik ben nu redelijk bang dat ik zwanger ben maar dat kan bijna niet want ik neem de pil en gebruik altijd condoom. Weet iemand raad?3 reactiesReagerenJohn (moderator)
14 augustus 2014 om 21:19Dat kan bij pilgebruik nog weel eens voorkomen. Niet druk maken en gewoon even afwachten of doorbraakbloeding er nog gaat komen. Die hoeft namelijk niet altijd precies op de dag gelijk te komen.
ReagerenAnoniem14 augustus 2014 om 21:26maar is dat dan niet raar? ik neem nu al bijna een jaar de pil, krijg mijn regels altijd op de donderdag maar heb dit nog niet meegemaakt. Hoe komt het dat dit nu plots zo is?
ReagerenJohn (moderator)
14 augustus 2014 om 21:51Dat is zeker niet raar. Dat komt wel vaker voor hoor. Kan ook heel goed zijn dat je doorbraakbloeding een keer uitblijft. Dat kan te maken hebben met de dikten van het baarmoederslijmvlies. Gezien je leeftijd is het mogelijk dat je baarmoederslijmvlies langer nodig heeft om aan te groeien na een doorbraakbloeding.
Reageren