Zoeken Vraag het forum

Al 3 maanden geen menstruatie meer… erg vervelend! help!

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,
    20 december 2013 was mijn laatste menstruatie. Dit is nu al 3 maanden geleden. Ik ben al ongesteld sinds mijn 13e en ben nu al bijna 18. Nu is mijn cyclus niet heel regelmatig ( schommelt van 21 tot 39 dagen ), maar het is nog nooit zo lang weggeweest ( twee keer in het begin, 72 en 58 dagen) ook is het nooit echt hevig, ik heb er bijna geen last van als ik ongesteld ben.
    Eigenlijk is moet ik het nog even afwachten, aangezien ik nu eigenlijk op dag 33 zit tussen de tweede keer dat ik het moest worden en dus nu de derde keer (snap je het nog?)
    in februari ben ik naar de huisarts geweest maar die vond het normaal dat het een tijdje wegblijft ( ik had toen dus 2x overgeslagen ) . Ik kreeg de pil voorgeschreven en wil hieraan beginnen als ik weer ongesteld word ( dit leek mij het verstandigst)
    De periodes dat ik ongesteld moest worden had ik wel last van kramp in mijn buik enzo, ik had eigenlijk de verschijnselen die ik normaal ook heb als ik ongesteld moet worden.
    Ook ben ik tegenwoordig best vermoeid, terwijl ik goed slaap . Af en toe ben ik ook misselijk, duizelig en heb ik hoofdpijn. Ik heb geen over- of ondergewicht en ben verder gewoon gezond, eet goed , sport regelmatig , enzovoorts.
    Natuurlijk heb ik ook al een zwangerschapstest gedaan maar deze was negatief. Ik kan ook niet zwanger zijn want ik heb nog nooit seks gehad. ( ik heb wel een vriend, vandaar voor de zekerheid getest)

Ik weet niet zo goed wat ik nou moet doen. Moet ik nog een keer naar de huisarts? of naar de gynaecoloog? of iets anders? Natuurlijk is het heerlijk om niet ongesteld te worden, maar toch ben ik wel een beetje in paniek. Stel dat er iets ergs aan de hand is…

Hopelijk kan iemand me een antwoord of advies geven!
    alvast bedankt!
    groetjes,
    [b]KS[/b]

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het is inderdaad zo dat de menstruatie een keer kan uitblijven gezien je leeftijd. Maar 3 maanden is wel lang. Ik zou inderdaad even een verwijzing naar de gynaecoloog vragen.

Reageren
    Anoniem

oke dankje, dat ga ik dan maar doen…
    ben een beetje ongerust ook.

Reageren
Reageer op: Al 3 maanden geen menstruatie meer… erg vervelend! help!
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.