Zoeken Vraag het forum

geen menstruatie- ik maak me zorgen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • anoniem18

Hoi.

Ik ben 18 jaar en de eerste dag van mijn laatste menstruatie was als ik goed gerekend heb op 11 augustus. het is nu 17 september, meer dan een maand later. Ik ben nu bang waarom ik maar niet ongesteld word.

natuurlijk heb ik geprobeerd om google te gebruiken, maar ik vind alleen maar over zwangerschappen dan. Ik heb nog nooit seks gehad dus ik neem aan dat het daar niet aan kan liggen.

Ik had ook ongeveer 2 weken geleden wat leek op oud bloed gevonden in mijn onderbroek. dat duurde twee dagen, en de tweede dag was ook niet veel. dit is me nog nooit eerder gebeurd dus ik weet niet wat het betekend en of het te maken heeft waarom ik niet meer ongesteld word.

ik hoop maar dat dit duidelijk genoeg was.

Kan iemand me helpen alsjeblieft?? ik maak me echt zorgen.

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Gezien je leeftijd kan het wel eens gebeuren, dat een menstruatie later komt of uitblijft. Dat is op zich geen probleem. Ook bruine afscheiding is op zich geen probleem. Doorgaans is het oud bloed van de vorige menstruatie of een gevolg van een ovulatie bloeding.

Reageren
    anoniem18

bedankt voor je reactie! 🙂

maar met uitblijft bedoel je dan dat ik zeg maar een ‘beurt’ oversla?

Reageren
    John (moderator)

Dat zou inderdaad kunnen

Reageren
    Catootje

Oud bloed kan te maken hebben met een te laag progesteron ofwel oestrogeendominantie. Heb het zelf jarenlang gehad. Is bij te sturen met goede voeding, xeno-oestrogenen vermijden en gebruik van aanvullende middelen. Een onregelmatige cyclus of het uitblijven van de menstruatie kan te maken hebben met tekorten aan bepaalde stoffen en ook met zaken als oestrogeendominantie en insulineresistentie.

Reageren
Reageer op: geen menstruatie- ik maak me zorgen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.