- anoniem1817 september 2017 om 13:50
Hoi.
Ik ben 18 jaar en de eerste dag van mijn laatste menstruatie was als ik goed gerekend heb op 11 augustus. het is nu 17 september, meer dan een maand later. Ik ben nu bang waarom ik maar niet ongesteld word.
natuurlijk heb ik geprobeerd om google te gebruiken, maar ik vind alleen maar over zwangerschappen dan. Ik heb nog nooit seks gehad dus ik neem aan dat het daar niet aan kan liggen.
Ik had ook ongeveer 2 weken geleden wat leek op oud bloed gevonden in mijn onderbroek. dat duurde twee dagen, en de tweede dag was ook niet veel. dit is me nog nooit eerder gebeurd dus ik weet niet wat het betekend en of het te maken heeft waarom ik niet meer ongesteld word.
ik hoop maar dat dit duidelijk genoeg was.
Kan iemand me helpen alsjeblieft?? ik maak me echt zorgen.
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
17 september 2017 om 14:07Gezien je leeftijd kan het wel eens gebeuren, dat een menstruatie later komt of uitblijft. Dat is op zich geen probleem. Ook bruine afscheiding is op zich geen probleem. Doorgaans is het oud bloed van de vorige menstruatie of een gevolg van een ovulatie bloeding.
Reagerenanoniem1817 september 2017 om 21:00bedankt voor je reactie! 🙂
maar met uitblijft bedoel je dan dat ik zeg maar een ‘beurt’ oversla?
ReagerenJohn (moderator)
17 september 2017 om 23:18Dat zou inderdaad kunnen
ReagerenCatootje18 september 2017 om 09:09Oud bloed kan te maken hebben met een te laag progesteron ofwel oestrogeendominantie. Heb het zelf jarenlang gehad. Is bij te sturen met goede voeding, xeno-oestrogenen vermijden en gebruik van aanvullende middelen. Een onregelmatige cyclus of het uitblijven van de menstruatie kan te maken hebben met tekorten aan bepaalde stoffen en ook met zaken als oestrogeendominantie en insulineresistentie.
Reageren