Zoeken Vraag het forum

PMS klachten?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik ben echt ten einde raad… Ben een vrouw van bijna 40. De laatste maanden (jaren) heb ik steeds meer last van verschillende klachten. Ik wijdde alles aan stress, wat zou kunnen, want mijn partner is ziek, sommige familieleden/kennissen ook en ik ben mijn werk verloren. Maar ik heb nu minder stress dan tijdens mijn job…dus vanwaar komen toch al die ongemakken? Ik zal ze eerst even opsommen: de belangrijkste klacht is: hartkloppingen! Van ’s morgens tot ’s avonds, dag en nacht, 2,5 weken aan een stuk. Ik word er zot van. Mijn hart stopt gewoon met kloppen na 2 tellen en gaat dan voort. Inderal is mijn dagelijkse vriend. Pff. Ook heb ik last van draainissen als ik plots opsta, veelvuldig plassen, wisselende gemoedstoestanden, gewichtstoename, acné (op 40!!) en pds: prikkelbaar darm syndroom. Dit laatste heb ik in extreme mate. Maar, komen al die maag -en darmklachten wel door pds??? Ik weet het niet. Ik heb geen normaal leven meer! Ik ben altijd blij met mijn menstruatie, dan voel ik me tenminste een dikke week normaal. Ik functioneer niet meer. Ik neem geen anticonceptie, geen antidepressiva, ik drink geen cola light meer (dacht al dat mijn hartaritmieën daardoor kwamen), eet geen zadenbroden meer (ik verteer blijkbaar niets, is misschien een glutenintolerantie?). Ook rook ik niet. Wat is het toch? Vervroegde overgang? Een dikke week per maand zou ik bergen kunnen verzetten. Die 3 andere weken zou ik me opsluiten. Ben ik ziek??? Weet iemand een oplossing?

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je maag- en darmklachten kunnen wel door PDS worden veroorzaakt. Maar ook de stress en de spanningen kunnen de oorzaak zijn. Misschien zit je wel tegen een burn-out aan. Ga eens met je klachten naar de huisarts.

Reageren
    Anoniem

Ik ben ermee naar de dokter geweest, hij heeft me Yasmin voorgeschreven tegen PMS en Mebeverine tegen PDS…

Is Yasmin een goede oplossing?

Reageren
    John (moderator)

Yasmin is een anticonceptiepil en zou tegen PMS klachten kunnen werken. Als je PMS hebt. Dat zal dan snel genoeg blijken.

Reageren
    Anoniem

Ik ben sinds gisteren met Yasmin gestart omdat ik nog enkele weken moest wachten.

Door er veel over te lezen maak ik me echter zorgen over de bijwerkingen (trombose)…

Bestaat er een anticonceptiepil die minder kans geeft op trombose? Durf er nu na 2 dagen niet direct mee stoppen, misschien maak ik me zorgen om niets? Er zijn immers zoveel vrouwen die het innemen.

Reageren
    John (moderator)

Het gebruik van elke combinatiepil,verhoogt bij gebruiksters de kans op het
    krijgen van een bloedstolsel in een ader (veneuze trombose) in vergelijking met niet-gebruiksters.

Reageren
    Anoniem

Heb 5 pilletjes genomen tot hiertoe en vanaf het begin is mijn menstruatie direct gestopt, alvorens ze nog maar goed begonnen was… Ik heb enorme last van draainissen en hoofdpijn en ben extreem moe. Zou er graag mee willen stoppen, want dit is het ook niet. Kan ik er vandaag mee ophouden? Dan beginnen mijn maandstonden misschien binnen enkele dagen. Of moet zo’n strip uitgenomen worden? Maar dat zie ik niet zitten. Ik moet een andere oplossing zoeken…

Reageren
    John (moderator)

Je kunt er mee stoppen als je dat wilt. Of je menstruatie er binnen enkele dagen is is de vraag. Dat zul je dan even moeten afwachten.
    Overigens gaan de bijwerkingen die je nu hebt normaliter binnen 2 weken ook weer over.

Reageren
Reageer op: PMS klachten?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.