Zoeken Vraag het forum

Menstruatie blijft uit, ‘symptomen’ zijn er wel.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb een vraag over stres en menstruatie.

Mijn menstruatie is ongeveer elke 4 weken. Ik houd het nooit bij, want het kondigt zich altijd aan met migraine.

Dit gaat zo:
    -depressief gevoel/malaise 5 tot 3 dagen van te voren
    -migraine (vlek rechteroog, knallende hoofdpijn) 2 tot 4 dagen van te voren waarvan 1 dag ernstig.
    -Buikkramp 1 dag van te voren tot de dag van bloedverlies zelf
    -Bloedverlies ongeveer 3 tot 6 dagen, waarvan de eerste dag verhoging en veel buikkramp.
    -Voel me altijd prima na die eerste dag bloedverlies!

Nu begon alles daarboven 9 dagen geleden, maar er is geen bloedverlies en de symptomen gaan ook niet weg.
    Ik post dit op 17-2, mijn laatste menstruatie was met nieuwjaar (dat weet ik nog want dat was irritant).

De feiten:
    Ik slik al meer dan 4 jaar geen pil.
    Ik kan niet zwanger zijn (echt niet).
    Niks vreemds, rood, pijn, jeuk, rare geur.
    Ik slik geen medicijnen.

[u]Kan dit stres zijn?[/u] Ik heb objectief gezien een enorme hoop hooi op mijn vork de laatste tijd, maar ik voel me niet gestrest: alles loopt prima op schema.

Ik heb in vele malen ergere stresmomenten en situaties gezeten in mijn leven en dat heeft nooit invloed gehad op mijn menstruatie; die ging overal vrolijk dwars doorheen.

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Het is natuurlijk mogelijk dat je menstruatie een keer uitblijft. Stress kan daar invloed op hebben.
    Je volgende menstruatie zou dus nu binnen enkele dagen moeten komen. Wacht dot nog even af. Als ze weer uitblijft, ga dan wel even naar je huisarts.

Reageren
Reageer op: Menstruatie blijft uit, ‘symptomen’ zijn er wel.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.