- Anoniem19 november 2013 om 09:46
Hallo,
Ik moet over een week ongesteld worden, ben aan de pil. Heb nu licht bloedverlies en gemengd met witte afscheiding. Komt dit door de pil? Of ben ik zwanger? Heb namelijk wel seks gehad tijdens mijn vorige menstruatie.. Aan een soa wil ik niet denken omdat mijn vriend en ik pas behandeld zijn en mijn vriend heeft zich nogmaals laten testen voor de zekerheid en hij was schoon. Dan ben ik ook schoon toch? Ik word een beetje gek in mijn hoofd hiervan, kan iemand mij aub helpen/reageren?
Bedankt!
3 reactiesReagerenTandor119 november 2013 om 18:37Tussentijds bloed- en slijmverlies komen regelmatig voor tijdens pilgebruik. Dat is niet bijzonder. Als je de pil goed gebruikt en er geen overslaat, kan seks tijdens de stopweek in principe niet tot zwangerschap leiden.
ReagerenAnoniem19 november 2013 om 21:33Bedankt voor je reactie! Ik vergeet regelmatig een pil en mijn bloeding is nu overgegaan naar bruin….?
ReagerenTandor119 november 2013 om 21:44Als je de pil niet regelmatig neemt en er regelmatig een vergeet, kun je net zo goed stoppen met de pil. De pil is nl niet meer betrouwbaar. Praat eens met je huisarts over een ander anticonceptiemiddel.
Reageren
Maar als dat dus het geval is (regelmatig vergeten van de pil) is een zwangerschap helaas niet uitgesloten. Alleen een zwangerschapstest kan dan zekerheid geven.