Zoeken Vraag het forum

onregelmatig en weinig ongesteld. kinderwens

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Wij zijn sinds begin dit jaar weer aan het klussen voor eenn 2e. Maar nu is t zo dat ik ineens een erg onregelmatige cyclus heb. Soms ben ik t pas na 10 weken de ander x na 14 weken pas. En als k dan eindelijk ongesteld ben, is t erg weinig en begint t met oud bruin, tegen zwart aan, bloedverlies..
    Nu is t ook zo dat ik wel overgewicht heb. Ik ben 172cm en weeg 87k. Ik ben al bezig met afvallen, maar vraag me toch af.. ben ik dan echt zo zwaar dat daardoor mn cyclusdoor de war is? Wie heeft hier ervaring mee?
    Ben al bij de dokter geweest hiervoor. BBloed laten prikken, uitstrijkje, kweekje gehad.. alles was prima in orde. Daar op de weegschaal gestaan, was niks van gezegd. Ben al 3x hiervoor bij de dokter geweest, en voel me nu echt een zeur, als ik weer ga.
    We willen zo graag nog een 2emaar zoals mn mmenstruaties nu zijn…. 🙁
    Wie heeft r tips voor me?

10 reacties
    Reageren
    .maya

Niemand???

Reageren
    Tandor1

Ik heb een paar aanvullende vragen:

Gebruikte je de pil en zoja wanneer ben je daarmee gestopt?
    Wat is je leeftijd?
    Gebruik je nog andere medicijnen?

Reageren
    Anoniem

Nee, geen pil. Nooit gehad ook. En voor mn zwangerschap altijd een erg regelmatige cyclus. Ik gebruik geen medicijnen. En ik ben in april 25 geworden.

Reageren
    John (moderator)

Wanneer ben je bevallen van je eerste kind?

Reageren
    Anoniem

Januari 2012. Was ook vrij snel zwanger.. binnen 6 maanden zonder proberen. Geluk bij een ongeluk om t maar zo te zeggen.

Reageren
    John

Het kan zo zijn dat je menstruatie na een zwangerschap verandert.
    Van wanneer is je menstruatie anders geworden?

Heb je al lang overgewicht?
    Wat doe je op dt moment om af te vallen?
    Is er wel eens bloedonderzoek gedaan voor je schildklier?

Reageren
    Anoniem

Tijdens t bloedonderzoek is indd ook onderzoek gedaan naar mn schildklier, dat was ook prima in orde.. de eerste 3x na de bevalling was elke 4/5 weken. Daarna ineens onregelmatig. De kilo’s die ik ben aamgekomen tijdens mijn zwangerschap, zijn er niet afgegaan. Dus overgewicht sinds zwangerschap.
    Ik loop nu elke dag minstens een half uur en die 20min perdag oefeningen op een powermaxx trilplaat. Maar dat laatste pas sinds een paar dagen. En ik let natuurlijk op wat ik eet. Veel.groente, fruit. Geen brood, weinig tot geen aardappels en pasta enz.. en niet snoepen.
    Ik ben maandag na 12 weken weer ongesteld geworden. Niwt dat je het zo kan noemen. Normaal had ik altijd erge buikkrampen en last van mn rug en ook veel bloedverlies.. duurde dan 5tot6 dagen.
    Nu is t vrijdag en is t al weer voorbij.. nergens lasr van gehad alleen van mijn borsten, en t bloedverlies, tsja.. meer bruin/zwart en (sorry voor de vunzigheid) mischien een halve tampon vol.
    Ik ben bang dat er iets mis is. Maar ik zie mezelf alweer aan kloppen bij de dokter..
    En dan stiekem hoop ik toch maar dat t aan mn gewicht ligt en ben ik blij dat ik er eindelijk is iets aan doe. Maar dan denk ik ook. Meiden/vrouwen met veel meer overgewicht krijgen prachtige kids en zijn snel zwanger.. maar t zal wel bij iedereen anders zijn.. ik hoop maar dat wanneer ik 10 kilo kwijt ben, t weer beter gaat met de cyclus.

Reageren
    Anoniem

Een halve tampon per x bedoel ik dan.. niet maar een halve tampon over alle dagen.

Reageren
    John

Ik moet eerlijk zeggen dat ik je overgewicht niet meteen als oorzaak zie. Het is wel mogelijk dat het nog als gevolg van je zwangerschap is. Je hormoonspiegel heeft zich dan nog niet helemaal hersteld.
    Misschien is het goed om een afspraak te maken met de gynaecoloog.

T.a.v. van je dieet:
    Zorg wel dat je voldoende eet en alle nodige bouwstoffen binnen krijgt.

Kijk ook op:
    http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/dieet/95919-afslankdieet-om-verantwoord-af-te-vallen.html

Reageren
    maya.

Bedankt voor je tijd en aandacht! Dan toch indd maareens de gyno bellen 🙂
    En ik eet wel gezond hoor, dat ik alles binnenkrijg.
    Nogmaals bbedankt

Reageren
Reageer op: onregelmatig en weinig ongesteld. kinderwens
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

4 min leestijd

Hoe groot is de kans op een zwangerschap?

4 min leestijd

Seks tijdens de zwangerschap: wat verandert er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.