- Anoniem12 september 2013 om 08:01
Wij zijn sinds begin dit jaar weer aan het klussen voor eenn 2e. Maar nu is t zo dat ik ineens een erg onregelmatige cyclus heb. Soms ben ik t pas na 10 weken de ander x na 14 weken pas. En als k dan eindelijk ongesteld ben, is t erg weinig en begint t met oud bruin, tegen zwart aan, bloedverlies..
Nu is t ook zo dat ik wel overgewicht heb. Ik ben 172cm en weeg 87k. Ik ben al bezig met afvallen, maar vraag me toch af.. ben ik dan echt zo zwaar dat daardoor mn cyclusdoor de war is? Wie heeft hier ervaring mee?
Ben al bij de dokter geweest hiervoor. BBloed laten prikken, uitstrijkje, kweekje gehad.. alles was prima in orde. Daar op de weegschaal gestaan, was niks van gezegd. Ben al 3x hiervoor bij de dokter geweest, en voel me nu echt een zeur, als ik weer ga.
We willen zo graag nog een 2emaar zoals mn mmenstruaties nu zijn…. 🙁
Wie heeft r tips voor me?10 reactiesReageren.maya12 september 2013 om 13:30Niemand???
ReagerenTandor112 september 2013 om 19:09Ik heb een paar aanvullende vragen:
Gebruikte je de pil en zoja wanneer ben je daarmee gestopt?
Reageren
Wat is je leeftijd?
Gebruik je nog andere medicijnen?Anoniem13 september 2013 om 08:02Nee, geen pil. Nooit gehad ook. En voor mn zwangerschap altijd een erg regelmatige cyclus. Ik gebruik geen medicijnen. En ik ben in april 25 geworden.
ReagerenJohn (moderator)
13 september 2013 om 16:46Wanneer ben je bevallen van je eerste kind?
ReagerenAnoniem13 september 2013 om 18:03Januari 2012. Was ook vrij snel zwanger.. binnen 6 maanden zonder proberen. Geluk bij een ongeluk om t maar zo te zeggen.
ReagerenJohn13 september 2013 om 18:36Het kan zo zijn dat je menstruatie na een zwangerschap verandert.
Van wanneer is je menstruatie anders geworden?Heb je al lang overgewicht?
Reageren
Wat doe je op dt moment om af te vallen?
Is er wel eens bloedonderzoek gedaan voor je schildklier?Anoniem13 september 2013 om 19:47Tijdens t bloedonderzoek is indd ook onderzoek gedaan naar mn schildklier, dat was ook prima in orde.. de eerste 3x na de bevalling was elke 4/5 weken. Daarna ineens onregelmatig. De kilo’s die ik ben aamgekomen tijdens mijn zwangerschap, zijn er niet afgegaan. Dus overgewicht sinds zwangerschap.
Reageren
Ik loop nu elke dag minstens een half uur en die 20min perdag oefeningen op een powermaxx trilplaat. Maar dat laatste pas sinds een paar dagen. En ik let natuurlijk op wat ik eet. Veel.groente, fruit. Geen brood, weinig tot geen aardappels en pasta enz.. en niet snoepen.
Ik ben maandag na 12 weken weer ongesteld geworden. Niwt dat je het zo kan noemen. Normaal had ik altijd erge buikkrampen en last van mn rug en ook veel bloedverlies.. duurde dan 5tot6 dagen.
Nu is t vrijdag en is t al weer voorbij.. nergens lasr van gehad alleen van mijn borsten, en t bloedverlies, tsja.. meer bruin/zwart en (sorry voor de vunzigheid) mischien een halve tampon vol.
Ik ben bang dat er iets mis is. Maar ik zie mezelf alweer aan kloppen bij de dokter..
En dan stiekem hoop ik toch maar dat t aan mn gewicht ligt en ben ik blij dat ik er eindelijk is iets aan doe. Maar dan denk ik ook. Meiden/vrouwen met veel meer overgewicht krijgen prachtige kids en zijn snel zwanger.. maar t zal wel bij iedereen anders zijn.. ik hoop maar dat wanneer ik 10 kilo kwijt ben, t weer beter gaat met de cyclus.Anoniem13 september 2013 om 19:49Een halve tampon per x bedoel ik dan.. niet maar een halve tampon over alle dagen.
ReagerenJohn13 september 2013 om 20:22Ik moet eerlijk zeggen dat ik je overgewicht niet meteen als oorzaak zie. Het is wel mogelijk dat het nog als gevolg van je zwangerschap is. Je hormoonspiegel heeft zich dan nog niet helemaal hersteld.
Misschien is het goed om een afspraak te maken met de gynaecoloog.T.a.v. van je dieet:
Zorg wel dat je voldoende eet en alle nodige bouwstoffen binnen krijgt.Kijk ook op:
Reageren
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/dieet/95919-afslankdieet-om-verantwoord-af-te-vallen.htmlmaya.14 september 2013 om 06:36Bedankt voor je tijd en aandacht! Dan toch indd maareens de gyno bellen 🙂
Reageren
En ik eet wel gezond hoor, dat ik alles binnenkrijg.
Nogmaals bbedankt