- marjolein8 juli 2012 om 06:01
Hi, ik heb een probleem. Nadat ik heb gepoept of geplast, dan komt er een (dikke) slierten bloed uit mijn vagina. Ik ben (geloof ik ) wel vanaf woensdag voor het eerst ongesteld geworden, want toen kreeg ik ook hele lichte rode en bruine vlekken in mijn onderbroek. En die slierten heb ik ook al vaker gehad. Echt goor, want al mijn kleding zit er dan onder. Hoortdie slierten bloed gewoon bij de menstruatie, of is het wat anders?
Alvast bedankt.!
4 reactiesReagerenQuote8 juli 2012 om 07:09Wat is menstruatie?
Vrouwen in de vruchtbare leeftijd worden ongeveer een keer per maand ongesteld. We noemen dit de menstruatie. Hoe ontstaat de menstruatie eigenlijk?
Wanneer je in de vruchtbare leeftijd komt, zorgen hormonen ervoor dat elke maand een eicel vrijkomt. Tegelijk wordt het slijmvlies aan de binnenkant van je baarmoeder dikker. Als de eicel wordt bevrucht, kan deze zich in het slijmvlies innestelen. Dan ben je zwanger.
Als de eicel niet wordt bevrucht, dan worden de eicel en het slijmvlies afgestoten. Je verliest dan wat bloed via de vagina. Dit noemen we de menstruatie.
Lees verder/Bron:
Reageren
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBU14a.htmmarjolein8 juli 2012 om 19:30Hi Quote,
Reageren
Het hoort er dus gewoon bij?klara13 juli 2012 om 09:56Hee over die slierten hoef je je geen zorgen te maken dat kan er gewoon bij horeb ik ben al 5 jaar ongesteld en heb ook elke keer van die slierten maar verder geen probleem .
als je er nogsteeds bang voor bent ga dan gewoon naar de dokter. hij zal je er vast meer overkunnen vertellen
ReagerenEmma13 juli 2012 om 11:33Klinkt volkomen normaal. Om je ondergoed schoon te houden kun je maandverband of tampons gebruiken.
Groetjes Emma
Reageren