Zoeken Vraag het forum

ongesteldheid anders en korter dan normaal

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Princess88

nou de laatste 2 maanden was ik na 30 dagen ongesteld geworden, terwijl ik normaal na 25 dagen wordt….

nou dat is niet erg, maar nu ben ik weer na 2 maanden, na 25 dagen ongesteld geworden, maar dit keer heeft mijn ongesteldheid maar 3 dagen geduurd

dag 1 was het bruin en werd het later wel even donkerrood, maar bleef het weer donkerbruin

dag 2 was het wat lichter bruin en minder

dag 3 was het bijna niks, maar af en toe bruin

dag 4 was het over, maar alleen heel klein beetje bruin

nou wil ik weten of dat nou normaal is?? of niet??

13 reacties
    Reageren
    Princess88

ik bedoel dat ik na 2 maanden weer na 25 dagen ongesteld ben geworden terwijl ik de laatste 2 keren na 30 dagen was geworden

Reageren
    Maya

De menstruatie kan onder invloed van hormoonschommelingen langer of korter duren. Toch denk ik in uw geval dat er mogelijk meer aan de hand kan zijn.
    Heeft u bijvoorbeeld al een zwangerschapstest gedaan, en bent u al bij de huisarts geweest voor onderzoek?

Reageren
    Princess88

[b]Maya schrijft:[/b]
    [quote]De menstruatie kan onder invloed van hormoonschommelingen langer of korter duren. Toch denk ik in uw geval dat er mogelijk meer aan de hand kan zijn.
    Heeft u bijvoorbeeld al een zwangerschapstest gedaan, en bent u al bij de huisarts geweest voor onderzoek?[/quote]

ik heb al 7 maanden geen seksuele contact gehad met mijn partner, dus het lijkt mij hard dat ik zwanger ben!!

en ik ben ook niet aan de pil en ik denk dat ik geen zwangerschapstest hoeft te doen want dat is nie tmogelijk

Reageren
    Ilse

Is er wellicht sprake van ondergewicht (anorexia)? Kan er sprake zijn van verschijnselen van de menopauze?

Reageren
    Anoniem
    Princess88

dankjewel,ik denk dat het aan stress ligt, want ik denk soms te veel

Reageren
    Anoniem

Lees de patiëntenfolder van het Nederlands Huisartsen Genootschap over [u]Als de menstruatie wegblijft[/u]:
    http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBU14b.htm

Reageren
    Princess88

nee er is geen sprake van ondergewicht, maar hte is toch niet erg dat het 1 keer korter is dan normaal, want dit is de 1e keer dat het bij mij zo is gelopen

Reageren
    Esther

Nee, een enkele afwijkende menstruatie is meestal niet direct zorgelijk, maar het zou wel een eerste signaal of aanwijzing kunnen zijn die zou kunnen wijzen op een afwijking. In de meeste gevallen herstelt zich dit zonder interventie en blijft de oorzaak onbekend. Pas als het patroon langduriger gewijzigd is, kan dat aanleiding zijn tot zorg.

Reageren
    Princess88

mijn menstruatie is nooit weggebleven,alleen was het dit keer korter, maar het was wel op tijd

Reageren
    Anoniem

Heey
    Heb nu heel hetzelfde als jou toen.
    Ik weet dat het al een tijdje geleden is, maar ik maak me ook zorgen. Hoe is het verder afgelopen bij jou

Reageren
    Anoniem

Hallo,
    Sinds vorige maand ben ik met de pil lager gegaan dus van 30 naar 20.
    Nu ben ik ongesteld maar is meer bruin bloed en heel weinig tot geen bloed.

Is dit de oorzaak van de verwisseling?

Reageren
    John (moderator)

Dat kan inderdaad door het wisselen van de pil komen.

Reageren
Reageer op: ongesteldheid anders en korter dan normaal
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.