- Dani31 augustus 2025 om 01:31
Goedendag,
Ik heb laatste jaren eigenlijk een heel vast ritme qua menstruatie. Ik houdt het bij via een app en klopt zowat altijd.
Er is altijd 1 dag tijdens mijn menstruatie en dat is dag 4 dat ik geen kramp.pf bloedverlies heb. Maar deze x was het ipv 1 dag 3 dagen en toen ineens weer 1 dag bloed. En toen was het over. Maar nu ineens 3 dagen later heb ik bruine afscheiding met vliesjes. En soms beetje kramp.
Ik heb ondertussen wel sex gehad. En ben 44 jaar maar heb verder geen signalen van menopauze.Moet ik me zorgen maken of is gewoon mijn hormoon huishouding even van slag? Heb ook tijdje heel slecht en weinig geslapen en weinig trek. Kan dit een bijwerking daarvan zijn? En ja ook best wel stressvolle dagen gehad.
1 reactieReageren
Peter (huisarts)
31 augustus 2025 om 14:22Menopauze heeft een lange aanloop. Als het mogelijk is: vraag je moeder hoe oud ze was toen de overgang intrad. Maar meer waarschijnlijk is inderdaad “gewoon” hormonale ontregeling waardoor een veranderde menstruatie. Als je niet bang bent voor chlamydia (die kan namelijk ook menstruatie veranderingen geven), zou je gewoon af kunnen wachten.
Reageren