- Eenhoorntje13 april 2018 om 11:50
Hallo,
Ik ben sinds een jaar gestopt met de anticonceptiepil. Meteen heb ik een regelmatige cyclus van 30-31 dagen. Mijn menstruatie duurt altijd vijf dagen: dag 1 gemiddeld, dag 2 heviger, dag 3 gemiddeld, dag 4 en 5 weinig. Aan het einde van de vijfde dag is het ook echt klaar.
Nu was het ineens anders. Mijn cyclus heeft 37 dagen geduurd. Mijn menstruatie verliep ook anders: dag 1 heviger, dag 2 gemiddeld, dag 3 matig, dag vier t/m 6 alleen op het toiletpapier. Ik heb nu ruim drie weken een klein bultje zitten aan (wat ik denk) mijn baarmoedermond. Deze verandert niet van grootte. Daarnaast heb ik nu nog (dag 8 van mijn nieuwe cyclus) een hele lichte bruine afscheiding op het toiletpapier. Zo licht dat je goed moet kijken om te zien dat het niet volledig wit/doorzichtig is.
Een week voor de dag dat mijn menstruatie had moeten beginnen (dus bijna twee weken voor de daadwerkelijk ‘menstruatie’) kreeg ik symptomen die ik nu nog in dezelfde mate heb: met vlagen misselijk, zeurende hoofdpijn, bepaalde dingen ineens niet meer lusten, lage buikpijn (lijkt op menstruatiepijn), soms even duizelig en vermoeidheid.
Ik heb bij vijf dagen overtijd een zwangerschapstest gedaan en vanochtend (dag 8 van de nieuwe cyclus). Deze waren overduidelijk negatief. Dus ben niet zwanger (althans waarschijnlijk niet).
Moet ik me zorgen gaan maken dat er iets niet goed zit, of is dit mijn lichaam die me voor de gek houdt omdat ik heel graag zwanger wil worden?
1 reactieReagerenJohn (moderator)
13 april 2018 om 12:06Als deze klachten zo aanhouden, denk dat het toch goed is om ermee naar de huisarts te gaan en een verwijzing te vragen voor de gynaecoloog.
Reageren