Zoeken Vraag het forum

Vermoedelijk PMDD

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Mr

Hi,

Ik ben een man die getrouwd is met een vrouw die gewoon elke maand net voor haar en tijdens haar menstruatiecyclus ENORME woede uitbarstingen krijgt, gooit met spullen, niet te genieten is en enorme stemmingswisselingen heeft. Nou heb ik het idee na googlen dat ze kampt met PMDD.

Ik heb het eerder met haar hier over gehad, maar ze heeft er geen oren na. Ze vertikt het om naar de huisarts te gaan, vanwege de angst dat ze bestempeld wordt als pyschisch fragiel. De pil heeft ze nog nooit ingenomen, omdat ze van mening is dat dit slecht voor haar is.

Dit heeft echt flinke impact op ons huwelijk. Ik wordt verrot uitgescholden, de meest kwetsende dingen worden constant op mij afgevoerd.

Ik ben ten einde raad, wat is jullie advies?

3 reacties
    Reageren
    Suus

Mijn advies zou zijn om dit met je vrouw te bespreken.
    Je kunt niet iemand iets adviseren die daar zelf niet open staat.
    Ze is een volwassen vrouw, je kunt haar niet dwingen.
    En als jij al schrijft dat ze vertikt om.naar de huisarts te gaan, proef ik al een sfeer tussen jullie die niet echt goed zit!
    Als ze idd pmdd zou hebben, heeft ze juist behoefte aan een partner die haar steunt en begrip voor haar situatie heeft.
    Het is niet iets waar ze voor gekozen heeft, het overkomt haar.
    Als mijn vriend op zo’n manier zou pushen, zou ik er ook niet positief tegenover staan om naar de huisarts te gaan.
    Ik zou bang zijn hoe mijn partner zou reageren als een diagnose of misschien geen diagnose komt.
    Probeer er in redelijkheid met haar over te praten, want hoe jij nu over haar (gedrag) schrijft, zou voor mij een no go zijn, ik zou ook mijn hakken in het zand zetten!

Reageren
    Hans

Het is dus duidelijk de schuld van de man als je Suus moet geloven.
    Hij heeft geen begrip voor zijn vrouw en pushed haar op een vervelende manier…
    Allemaal dingen die ik niet lees in het verhaal van Mr
    Hij probeert begrip te hebben en geprobeerd het te bespreken, maar zijn vrouw is blijkbaar niet voor rede vatbaar.
    Ik vind echter dat ook de vrouw begrip voor haar partner zou moeten, althans proberen te hebben. En daar is geen sprake van.
    Lekker makkelijk om alles op de man af te schuiven en en zelf niks hoeven te doen aan haar probleem. En dan doen alsof de man het probleem is.

Mr.
    Je zult het gesprek toch nog een keer aan moeten gaan. Maar niet tijdens de menstruatie. En dan ook duidelijk aangeven dat het zo niet verder kan en de relatie hieronder lijdt. Het kan heel goed een hormonaal probleem zijn. Dat wil niet zeggen dat ze psychisch fragiel is. Voor dit soort problemen is medicatie beschikbaar.
    Maar ze zal zelf hulp moeten zoeken.

Reageren
    Suus

Je leest wel meer wat er niet staat, want je trekt mijn reactie ook volledig uit zn verband……

Reageren
Reageer op: Vermoedelijk PMDD
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.