- Bijna22 mei 2025 om 21:39
Mijn menstruatie is redelijk regelmatig, een enkele keer ben ik het 5 dagen later maar vaak is mijn cyclus redelijk voorspelbaar.
Nu ben ik het deze maand 10 dagen te laat geworden. En inmiddels al 9 dagen lang, heel licht. Op mijn maandverband is bijna niets te zien maar bij het afvegen en met de douchekop erop zijn er wel kleine weefseltjes/stolseltjes te zien. Verder dus weinig, heel ‘waterig’ en lichtrood bloedverlies. Het is ook elke dag ongeveer dezelfde hoeveelheid, terwijl ik normaal ongeveer 4-5 dagen ongesteld ben met een duidelijke piek op dag 2.
Ik heb overigens helemaal geen andere menstruatieklachten, zoals buikpijn, verder de afgelopen 9 dagen gehad.Huisarts vandaag gebeld en de assistente vond dit geen reden tot zorg. Maar ik maak me wel ontzettend druk. Ik heb afgelopen weken veel stress gehad, en volgens HA kan dit mijn gekke menstruatie verklaren. Maar ik ben hier niet gerust op. Juist door deze menstruatie ervaar ik nog heel veel extra stress.
Wat kan dit zijn?
Ik gebruik geen anticonceptie en heb afgelopen jaar geen geslachtsgemeenschap gehad. Ik ben 32 jaar.1 reactieReagerenJohn (moderator)
22 mei 2025 om 22:06Toch kan stress daar wel degelijk invloed op hebben. Als je er toch ongerust over blijft, vraag dan aan de huisarts een verwijzing voor de gynaecoloog
Reageren