Zoeken Vraag het forum

Doorbraakbloeding pil doorslikken

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • An

Beste,
    Ik slik normaal gesproken de pil altijd gewoon 1 strip waarna ik netjes mijn ‘menstruatie’ krijg. Nu heb ik vanwege de feestdagen de pil eenmalig doorgeslikt, maar merk na anderhalf week langer doorslikken dat er meer bloederig slijm te zien is. Nu kan ik me voorstellen dat zo’n doorbraakbloeding gebeurt na lange tijd ineens de pil wél door te slikken. Ik heb daarbij echter ook menstruatie achtige buik en rugpijn, en vroeg me af of dit wel kloppend is en hoort bij doorbraakbloedingen. Ik slik mijn laatste pil altijd op de vrijdag dus wilde dat eigenlijk de laatste 3 dagen gewoon afmaken. Of is het handiger om nu direct te stoppen met de pil?
    Ik hoor het graag!

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het zal een doorbraakbloeding zijn. Het beste is dan om meteen een stopweek in te lassen

Reageren
    An

Maar dan is mijn hele ‘cyclus’ weer anders omdat ik normaal gesproken altijd zaterdag de eerste pil slik en vrijdag de laatste pil. Dan wordt dat nu ineens weer helemaal anders. Kan ik niet nog 3 avonden slikken?

Reageren
    John (moderator)

Dat moet je zelf weten natuurlijk. Maar houdt er dan rekening mee dat je na de stopweek meer risico hebt op doorbraakbloedingen

Reageren
Reageer op: Doorbraakbloeding pil doorslikken
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

4 min leestijd

Hoe groot is de kans op een zwangerschap?

4 min leestijd

Seks tijdens de zwangerschap: wat verandert er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.